Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

mam pytanie: od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 1,8 (kombi, benzyna) z 05.1996r., który ma przejachane ponad 175tys. km. i nie wiem jaki mam zastosowac olej silnikowy, nie wiem jaki byl uzywany wczesniej. Prosze mi podpowiedziec jaki olej bedzie najlepszy w takiej sytuacji, za wszelkie wskazowki bede ogromnie wdzieczny.

Wybieraj co ci opinie powiedza co naprawde uzytkuja,Honda silnik cichy ale wygluszenie w srodku tragedia przy wyzszych predkosciach,w srodku jak w Dacia zero porywu i szybko sie znudzi.fotele proste ale troche wygodne w Passacie B6 jest wygodniej i A4 tez ma super,zalezy jaka wersje wybierasz.Ceny wyzsze od VW i Audi co do glowic to byl problem do 05-06 potem zmienily material ,pompowtryski sa oszczedne a CR tez trzeba uwazac,>Ja juz nie kupie Hondy za wysokie ceny co do wyposazenia ( Honda jest bieda) W spalniu potrafi wypic ON i olej silnikowy .Passat od wymianu do wymiany okolo 0.5l oleju w hondzie trzeba dolac nawet czasami okolo 2l to jest duzo .Zawieszenie za twarde jak na polskie drogie autostrady zachod ok Plastyki w srodku szybko sie rysuja ,maly nieforemny bagaznik ,servis tragedia zbiorka najwiekszych patalachow i cymbalow zero fachowosci -tylko do podania kawy i ciastek. "2.2 i tylko 140 km to za malo chipem jak podgonisz ,pada sprzeglo i osprzet silnika. Fonia w srodku taka sobie ale dobrze muzyki nie posluchasz,charcza glosniki i drzwi razem.Powodzenia przed zakupem ,ale ladnie tylko wyglada na zewnatrz poza tym nic. :idea:Powloka lakiernicza beznadzieja pojedziesz na myjnie kilka razy i rysy jak papierem sciernym robione.


 
> Oraz - jak sie okazało wczoraj, spala też olej silnikowy - 0.5 litra /
> 10.000km - mechanicy twierdza ze to norma. Prawda?

ciesz się że tak mało, znajomy w Audi A4 kupionym w salonie jeździ z bańką
oleju 5L na dolewki w bagażniku, auto sie mieści w normie [która jest bodaj
0,8L/1kkm] więc serwis ma go w d...,
brat

mam problem, mianowicie wycieka olej silnikowy w miejcsu malo widocznym, prawdopodobnie gdzies kolo chlodnicy oleju, czy jest tam jakas uszczelka , ktora mozna wymienic, czt to cos powazniejszego?

Cytat:
U mnie przynajmniej( u barciaka nie widzialem) jak jest duza róznica temperatur i wilgotno np jak pada deszcz często paruje przednia szyba... filtr był niedawno wymieniany .. jakos tak dziwnie. Wtedy najlepiej jeździc na klimie.... Jest to czeste zjawisko w wielu samochodach ;). Ostatnio jak smigalem Fiatem Uno po miescie w deszcz z kompletem pasazerow to szyby parowaly non stop.
U mnie w fordzinie wystarczy wlaczyc podgrzewanie szyby przedniej :wink: .

Troche, mam nadzieje, pomocnych informacji:

Typowe usterki:
- wybicie lacznikow stabilizatora
- zuzycie przednich wahaczy ("nadnormalne")
- problemy z immobiliserem (poczatek produkcji)
- wycieki oleju z zespolu napedowego w autach o duzym przebiegu
- nieszczelnosci ukladu chlodzenia
- defekty alternatora i pompy wodnej
- usterki przeplywomierza
- nieprawidlowe dzialanie hamulcow na mokrej nawierzchni
Czyli ogolnie mowiac "typowo".

Ceny czesci dla silnika 1.9 TDI 90 KM (1999 r.)
- rozrzad 330 zl
- sprzeglo kompletne 1246 zl
- reflektor przedni 342-501 zl
- blotnik przod 213 zl
Dane eksploatacyjne:
- wymiana oleju silnikowego co 15 tys. km
- wymiana plynu hamulcowego co 2 lata
- wymiana filtru powietrza i paliwa co 60 tys. km
- wymiana paska rozrzadu co 90 tys. km (znajac zycie lepiej to robic czesciej).

Ceny sa bardzo rozne. Np. sprzeglo mozna kupic i za tysiac zlotych i za dwa tysiace. Na rynku jest troche zamiennikow, tak wiec raczej nikt nie zbankrutuje.

Zrodlem tych informacji sa Katalogi AS z lat 2006, 2005 i 2003. Dane dotycza modelu Audi A4 produkowanego do 2001 roku.


 
Cytat:
Nie zgodzę się z teorią o spalaniu 1.5 l większym w porównaniu z AR 156 czy Saabem czy też 407SW. Rozumiem, że porównujesz do silników 1.9 JTD 150 KM, i 2.0 136 KM. Passat 2.0 TDI (dane zebrane z 3 różnych modeli) pali w trasie średnio 6.5 / 100. Trasa - ot chociażby przejazd Monachium-Kraków, prędkości jak to na autostradach - w okolicach 140-160 km/h. Nie wiem, jak musiałbyś jechać, żeby AR 159 spaliła w trasie 5/100, podobnież Saab i 407SW. Chyba graniczną prędkością byłob tutaj 100 km/h i tempomat non stop.
Co więcej - wracałem kiedyś na 2 samochody z Niemiec - P407 1.6 HDI i Pasek 2.0 TDI i 407-ka była z tym silnikiem tylko o 0.3 litra / 100 km ekonomiczniejsza. Podobnie Audi A4 2.0 TDI, które z kolei wracało w komplecie z 2-ma Passatami 1.9 TDI - wszystkie samochody zjadły w okolicach 6.5/100. Obecnie eksploatowane V50 2.0D ma wskazanie komputera pokładowego po dzisiejszej 300 km trasie na poziomie 6.4/100.
Tak więc obstawiam, że Twój 2.0 TDI miał coś nie teges z jakimiś parametrami - albo przestawiony wtrysk, albo kłopoty z przepływomierzem, albo jeszcze jakiś inny przypadek losowy go trapił.

1.6HDI w 407SW pali więcej na trasie niż 2.0HDI. Silnik bardziej "wyżyłowany" do masy tego auta. 2.0HDI to takie minimum przy tym aucie.
Z Passatem było wszystko ok. te silniki niestety więcej zuzywają oleju napędowego (i oleju silnikowego :D ).
Mam porównanie bezpośrednie i żadne testy i opinie właścicieli "nieśmiertelnego te-de-aj", że ich Passat pali 4l/100km nie przekonają :D

407SW załadowany 5 osobami, trasa 1500 km (autostradą 1300km) z prędkością 120-140km spalanie na komputerze 5.7 w rzeczywistości 6l/100km.
Passat jest sporo cięższy i ma inną bryłę (większe opory powietrza) stąd to spalanie przy tej samej trasie i ilości osób co 407SW o prawie 1.5l/większe. Po mieście w 8,5l/100km jest ciężko się zamknąć tą "krową" i to przy delikatnej jeździe!
Na plus dla Passata to dużo większy bagażnik, niż w 407SW.
W Saabie 9-3 sedanie przy 2 osobach na trasie spalanie 5.5-6l przy prędkościach 120-140km, więc kombi z 5osobami na pokładzie paliłby ok. 1l, więcej.