Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

"Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmm@chloru.netwrote in message


Dnia 28.10.2007 Sanctum Officium <b@bla.blanapisał/a:
| "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmm@chloru.netwrote in message
| | Dnia 28.10.2007 Sanctum Officium <b@bla.blanapisał/a:
| | subaru malo awaryjne jest

| | | Moze ktos wie jak ten samochod znosi jazde na gazie?

| | uuu to juz profanacja jest
| | no a jakiego spalania sie spodziewasz w tym aucie ?

| | ZTCW Subaru mają dość wysokie spalanie w porówaniu do konkurencji.

| No tej konkurencji z podobnym rozwiazaniem napedu na wszystkie kola to
| sporo nie ma ;)

| To prawda. Nie ma za wiele. Jednak auta Subaru palą więcej niż Audi z
| napędem Quattro (oczywiście mowa o tych z TorSenem a nie z Haldexem) czy
BMW
| serii 3 napędem 4x4 (te ze znaczkiem "x" w nazwie).

Akurat AFAIK BMW X3/5 to kiepski przyklad dobrego napedu... ;-)


Nie chodzi o dobry a o stały. W przypadku nowszych BMW rozkład jest 60% tył,
40% przód w normalnych warunkach.

MK

Dnia 28.10.2007 Sanctum Officium <b@bla.blanapisał/a:


"Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmm@chloru.netwrote in message
| Dnia 28.10.2007 Sanctum Officium <b@bla.blanapisał/a:
| "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmm@chloru.netwrote in message
| | Dnia 28.10.2007 Sanctum Officium <b@bla.blanapisał/a:
| | subaru malo awaryjne jest

| | | Moze ktos wie jak ten samochod znosi jazde na gazie?

| | uuu to juz profanacja jest
| | no a jakiego spalania sie spodziewasz w tym aucie ?

| | ZTCW Subaru mają dość wysokie spalanie w porówaniu do konkurencji.

| No tej konkurencji z podobnym rozwiazaniem napedu na wszystkie kola to
| sporo nie ma ;)

| To prawda. Nie ma za wiele. Jednak auta Subaru palą więcej niż Audi z
| napędem Quattro (oczywiście mowa o tych z TorSenem a nie z Haldexem) czy
BMW
| serii 3 napędem 4x4 (te ze znaczkiem "x" w nazwie).

| Akurat AFAIK BMW X3/5 to kiepski przyklad dobrego napedu... ;-)

Nie chodzi o dobry a o stały. W przypadku nowszych BMW rozkład jest 60% tył,
40% przód w normalnych warunkach.


To jeszcze nie wszystko. O ile pamietam przod i tyl to otwarte dyfry.  

Użytkownik "Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netnapisał:


"Oleg" <oleg8.NOS@o2.plwrote in message:
| Użytkownik "Alti" <tu.@ma.adresu.plnapisał:
| Co wybrac? Jakie plusy a jakie minusy za kolejnymi napedami?

| Quattro (mechaniczny TorSen) bije wszystkie na głowę.

Oczywista bzdura. TorSen jak i każda szpera typu helikalnego ma poważne
wady, szczególnie stosowana w centralnym mechanizmie różnicowym, w Audi
niestety w połączeniu z "bezpiecznymi" ustawieniami zawieszenia daje
potwornie podsterowne auta.


Szkoda, że specjaliści są innego zdania, żadnej podsterowności nie
stwierdzam, quattro jeździ się jak po sznurku naprawdę zjeździłem kawałek
świata A6-ką TDI we wszystkich warunkach, lód, góry, zakręty. Nie ma mowy o
problemach z hamowaniem na śliskim tak jak w 4x4 ze stałym przełożeniem.


System napędu w Audi jest niezły ale są systemy
znacznie lepsze, nowocześniejsze i po prostu lepiej sprawdzające się czy
to
na przyczepnej czy na śliskiej nawierzchni. Szczytem osiągnięć są tutaj
oczywiście aktywne dyfry takie jak DCCD-A w Subaru, czy ATESSA w Nissanie,
oraz odpowiedni system Porsche.


Przykład Porsche z rozkładem momentu 95:5 (tył:przód) to już w ogóle
przegięcie.

Oleg


Jacek Ziomek <j@polbox.comwrote:


: Mariusz Sputo <sp@kki.net.plnapisał(a) w artykule
: <35812E04.FD32E@kki.net.pl...
: |         Dzieki przynajmniej za potwierdzenie sprzegla lepkosciowego i
: | rozdzialu mocy. E36 to wlasnie model ktory zakonczono produkowac, jakos
: | sie nie spotkalem z wersja 4x4 najpawdopodobniej BMW jej nie produkuje,
: | brak im w ofercie jakiejs wersji 4x4. A jeszcze jedno czy 8 w swej
: | historii miala naped 4x4.
:
: A czy takie 850 CSi wyglada jak terenowka? To auto na szosy, a nie w las.

: Czy: Audi S2,S4,S6,S8 i wszystkie pozostale quattro to samochody w las ?
: Czy naped na cztery kola sluzy wylacznie do jazdy po wertepach ?

A wlasnie.. jaki jest rozklad mocy/momentu w takich Audikach (miedzy osie
oczywiscie...).

Wojciech Szalwinski <gl@polish-vodka.nospam.comnapisał(a) w artykule
<6mlpcq$1al@flis.man.torun.pl...


Jacek Ziomek <j@polbox.comwrote:

: Czy: Audi S2,S4,S6,S8 i wszystkie pozostale quattro to samochody w las
?
: Czy naped na cztery kola sluzy wylacznie do jazdy po wertepach ?

A wlasnie.. jaki jest rozklad mocy/momentu w takich Audikach (miedzy osie
oczywiscie...).


Z tego co pamietam to prawie dowolny od 10 do prawie 90%
z tym ze na kolo, nie na os. Quattro tym sie roznilo od
Synchro - zreszta wczesne quattro byly tez stale, mozna
bylo zdlawic silnik zaciagnieciem recznego. W nowszym
mechanizm Torsena zintegrowany ze skrzynia o ile pamietam
dba o rozlozenie sil tak, ze moc jest zabierana z kol ktore
buksuja - dzialanie podobne do ASR, najnowsze quattro ma
juz tez swoj specjalnie skonstuowany do A8 system ASR.
Quattro IMO jest znakomity, sysytemy ze stalym rozkladem
mocy sie chowaja. Teoria to jedno, a ostra jazda malym
(A100 i podobne nie daja tej radochy-samochod jest dlugi
i nie pozwala az na takie manewry jak np. coupe lub 80)
to duza przyjemnosc. Szczegolnie w zimie na sniegu czy lodzie.
Oczywiscie obowiazkowo dobre zimowki.

Jacek.


Moglbys troche przyblizyc temat zagrozen?


Jezeli w trakcie jazdy po luku dopnie sie naped na tyl, to nastepuje
gwaltowna zmiana rozkladu sil na osiach i moze nastapic ostre przejscie o
podsterownosci to silnej nadsterownosci. Zwlaszcza przy wiekszych
predkosciach. Objaw znany z Audi TT Quattro. Leczony jest przez zwiekszenie
docisku osi tylnej, zmiany w zawieszeniu na bardziej lagodny charakter i
dodanie ESP. To ostanie jest najlepsze. Bo ESP w zasadzie prowadzi do tego,
ze naped na tyl nie dolaczy sie wogule. To jaki sens montowac (i placic za)
Quattro?

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki schrieb in Nachricht
<36B1A4BE.E4217@fourpi.com.pl...


Jeszcze lepiej by bylo gdyby byl po prostu mechanizm roznicowy typu
TorSen, ktory dziala przy kazdej predkosci. Stare Audi Coupe Quattro
mialo uklad z dwoma TorSenami.


Piszesz chyba o srodkowym mech. roznicowym rozdzielajacym momentu sily na os
tylna i przednia. EDS z kolei dziala juz na poszczegolne kola i
przyhamowywuje to, ktore kreci sie szybciej, anizeli pozostale (zatem
buksujace), przez co zwieksza jego przyczepnosc (na zasadzie wiekszego
wspolczynnika tarcia statycznego). Czytalem, ze Audi ma obecnie srodkowe
sprzeglo "lamelowe" umozliwiajace permanentny i ciagly (od 0-100%) rozklad
tego momentu. Czy wiesz, na czym polega jego dzialanie? Czy aby nie jest to
wlasnie uklad Torsen? Jesli nie, jakie sa roznice?


| Pozostale modele (tylnonapedowe BMW i MB ) wypadly
| bez ESP niedobrze - mocno zarzucaly tyl - nic dziwnego, ze ich wbudowanie
| jest bardzo wskazane.

Mysle, ze test wykazal jedynie, ze naped na 4 kola ma przewage nad
napedem na jedna os, a umiejetnosci prowadzenia nic nie zastapi.


Zgoda. Ja takze nic innego nie chcialem wykazac ponad to, ze Quattro jest
tak doskonale, ze nie trzeba (a nawet nie nalezy) wyposazac auta w ESP. Z
kolei w samochodach tylnonapedowych zastosowanie tego urzadzenia byloby
wskazane. Kierowcy o "doskonalych umiejetnosciach jazdy w kontrolowanym
poslizgu", sklonnosciach samobojczych lub morderczych moga wylaczyc ESP -
oprocz A-klasy ;-)

Oleg

J.F. schrieb in Nachricht <38949A5E.898E2@poczta.onet.pl...


"Radoslaw P." wrote:
| Proponuje przejrze AI gdzies z 1994-6 roku. Byl tam swietny test BMW i
Audi
| quattro. Oba auto sprawdzano i na letnich, i na zimowych oponach.
| I nawet quattro nic audikowi nie pomagalo - BMW na zimowych oponach
| zostawialo je daleko w tyle nawet przy starcie, a hamowaniu nawet nie
| wspominajac, bo droga byla x razy dluzsza.

Przy hamowaniu to sie nie ma co dziwic, bo nawet BMW ma hamulce na 4 kola.
Przy ruszaniu to chetnie bym zobaczyl porownanie z FWD, a nie niezbyt
popularnym RWD :-)

A najchetniej to bym sie dowiedzial kto sponsorowal i jakie
letnie wzieto do testow. Bo podejrzewam ze najgorsze, zeby producent opon
jak najwiecej osob przekonal do zakupu zimowek ..


Daj spokój, porównanie quattro z BMW nie zostawia suchej nitki na BMW,
dlatego nie przeprowadza sie tego. To byl prima-aprilisowy dowcip, a Radek
dal sie zrobic w konia :))) Sluchaj - jak masz AWD sila ciagu przy ruszaniu
rosnie z grubsza liczac o 100% (dwie osie zamiast jednej przy zalozeniu
rozkladu mas 50/50), a stosowanie zimówek daje jedynie 5-13%, niech bedzie
20% wieksza sile tarcia, a wiec sile ciagu. Ja majac letnie wyjezdzalem w
zeszlym roku bez najmnieszego problemu z kolein sniegu (a wtedy napadalo we
Frankfurcie z 30-40 cm), podczas gdy Merce i BMW nie mogly ruszyc na
zimowych. Pomijam fakt, ze w praktyce tylny naped ma o wiele trudniejsze
zadanie pchajac samochód przez snieg, anizeli przedni ciagnac, ze o quattro
nie wspomne.

jak hamujecie hamulcem i
biegami to przednie kola sa hamowane tylko hamulcem a tylne hamulcem i
silnikiem co zakloca rozklad sil hamowania i tylko ulatwia zerwanie
przyczepnosci z tylu?

sorry,ale jak kola tylne sa napędzane przez uklad napedowy,a więc sa mniej podatne
na gwaltowna zmiane prędkości obwodowej bieznika.raczej to utrudnia zerwanie
przyczepności.I własnie dlatego audi quattro jest super,miedzyosiwy mechanizm
róznicowy zapewnia staly naped i stale równe hamowanie wszystkimi kołami w miare
jadnakowo.w miarę ,bo kazda strona i tak ma rózna przyczepnosc

To co piszesz ma uzasadnienie tylko ekonomiczne:
Miejsce i zużycie paliwa ok, co do hałasu, to tylnonapędówki i tak są ciche, bo
to markowe autka. Zwróć uwagę na kontekst mojego komentarza- jest pod tekstem
Audi vs BMW, wię gdyby brać Twoje argumenty, to oba auta odpadają, bo są
b.drogie, dużo palą i są relatywnie ciasne (w swoim segmencie). Jest to tzw.
klasa premium, klienci wolą zapłacić więcej pieniędzy ale i oczekuję wspaniałej
jazdy. I jeszcze jedno, czytałem ostanio wytyczne Audi na temat przyszłych
modeli, zapamiętałem 2 rzeczy: stosować wzdłużnie umieszczone silniki (lepszy
rozkład mas, tej samej długości półosie co ogranicza wpływ napędu na kierownicę
minusem jest mniejsze wnętrze), w napędzie quattro rozkład 40 przód, 60 tył. Co
moim zdaniem potwierdza moją tezę, że porządne auto z mocnym silnikiem powinno
mieć tylni napęd, jako lepszy (za co płaci się utrudnieniami, o których
napisałeś, które jednak na szczęście nie zawsze są brane pod uwagę). Pozdrawiam.