Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

mantis1 napisał:

> sluchaj czy do fabryki papieru w czerwonaku dojade autobusem miejskim z
> srodki i gdzie musze wysiasc?? jest gdzies w sieci plan czerwonaka?]
>
> tx za info.
> mantis

Autobusem MPK do fabryki papieru nie dojedziesz, musisz skorzystać z
komunikacji podmiejskiej - czerwonackiej, w tym wypadku dojedziesz tam ze
Śródki następującymi autobusami 10,11,12,12bis,13,14.
Rozkład jazdy autobusów
www.transkom.com.pl/przebedowo.htm
Aby dojść do fabryki to musisz wysiąść przy os. 40 lecia, przechodzisz na drugą
stronę ulicy i masz jakieś 50 metrów chodnikiem do zakładu.

W miare dokładnej i aktualnej mapy w necie nie ma, ale pomijając kilkanaście
nowych ulic, stare mapy w błąd ciebie nie wprowadzą. Tutaj masz jedną z takich
map
www.info.poznan.pl/Map/
Zeskanowałem dla ciebie trochę starą mapkę ale to jedyna jaką posiadam.
www.free.of.pl/c/czerwonak/czerwonak.jpg

PZDR

P.S Bilet do Czerwonaka kosztuje ok. 3,6 zł(normalny); 1,80 zł ulgowy. Głowy
nie dam ale ceny są coś w tych okolicach.
Oferują jakąś pracę w fabryce???

Witak grupa!

http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2376473.html

lama 04-11-2004 , ostatnia aktualizacja 04-11-2004 17:48

Mieszkańcy Czerwonaka nie są zadowoleni, pozostali mieszkańcy gminy - owszem. Od listopada obowiązuje tu nowy rozkład i nowe ceny biletów.

- Nareszcie mogę bez kłopotu dojechać do Urzędu Gminy - cieszy się pani Maria z Kicina. - Do tej pory musiałam albo prosić kogoś o podwiezienie, albo najpierw jechać do Poznania i dopiero stamtąd drugim autobusem do Czerwonaka! Teraz Transkom uruchomił w gminie nową linię z Wierzonki do Czerwonaka.

Zmiany w rozkładzie jazdy nie przypadły jednak do gustu mieszkańcom tej ostatniej miejscowości. - Przedtem autobusy jeździły tu co kilkanaście minut, a teraz - raz na godzinę - denerwuje się pani Lidia z Czerwonaka.

- Staraliśmy się zoptymalizować przejazdy - tłumaczy Adam Jaczyński, szef marketingu firmy Transkom, której autobusy jeżdżą w gminie. - Rzeczywiście, niektórych jest mniej, ale to dlatego, że jeździły puste. Na bieżąco śledzimy jednak sytuację i już dodaliśmy jeden kurs godzinach szczytu, a od przyszłego tygodnia będzie kolejny - zapewnia.

W nowym rozkładzie jazdy jest też nowa linia z Czerwonaka do ul. Piątkowskiej w Poznaniu. Jak dotąd autobusy Transkomu jeździły tylko na Śródkę. - Dzięki temu nasi mieszkańcy mogą łatwiej dotrzeć do centrów handlowych po zakupy, a uczniowie szkół średnich na lekcje - wyjaśnia Jaczyński.

Mieszkańcy Kicina czy Owińsk mają jeszcze jeden powód do zadowolenia - płacą mniej za bilety. Na przykład bilet miesięczny z Owińsk do Poznania kosztuje teraz o 6 zł mniej. O złotówkę potaniały też bilety jednorazowe na niektórych trasach.

- To dopiero pierwszy krok. Rozmawiamy z gminą o zwiększeniu liczby połączeń w przyszłym roku. Mamy nadzieję, że wówczas mieszkańcy będą podróżować w bardziej komfortowych warunkach - mówi Jaczyński.

Gość portalu: P.B napisał(a):

> mantis1 napisał:
>
> > sluchaj czy do fabryki papieru w czerwonaku dojade autobusem miejskim z
> > srodki i gdzie musze wysiasc?? jest gdzies w sieci plan czerwonaka?]
> >
> > tx za info.
> > mantis
>
> Autobusem MPK do fabryki papieru nie dojedziesz, musisz skorzystać z
> komunikacji podmiejskiej - czerwonackiej, w tym wypadku dojedziesz tam ze
> Śródki następującymi autobusami 10,11,12,12bis,13,14.
> Rozkład jazdy autobusów
> <a
href="http://www.transkom.com.pl/przebedowo.htm"target="_blank">www.transkom
> .com.pl/przebedowo.htm</a>
> Aby dojść do fabryki to musisz wysiąść przy os. 40 lecia, przechodzisz na
drugą
>
> stronę ulicy i masz jakieś 50 metrów chodnikiem do zakładu.
>
> W miare dokładnej i aktualnej mapy w necie nie ma, ale pomijając kilkanaście
> nowych ulic, stare mapy w błąd ciebie nie wprowadzą. Tutaj masz jedną z
takich
> map
> <a
href="http://www.info.poznan.pl/Map/"target="_blank">www.info.poznan.pl/Map/
> </a>
> Zeskanowałem dla ciebie trochę starą mapkę ale to jedyna jaką posiadam.
> www.free.of.pl/c/czerwonak/czerwonak.jpg
>
> PZDR
>
> P.S Bilet do Czerwonaka kosztuje ok. 3,6 zł(normalny); 1,80 zł ulgowy. Głowy
> nie dam ale ceny są coś w tych okolicach.
> Oferują jakąś pracę w fabryce???

pb spod latarni przeniosles sie na przystanki autobusowe i tam teraz
wypatrujesz swoich klientow?

http://www.glos.com/2005/index.php?id=28549&news_id=552

Nowy system biletów w Poznaniu i okolicach

Wsiadamy do autobusu w Suchym Lesie, dojeżdżamy do pętli Poznańskiego
Szybkiego Tramwaju i przesiadamy się na tramwaj bez kasowania dwóch różnych
biletów.
Dzięki elektronicznej KOM-karcie taka wizja jest realna. - Obecnie intensywnie
pracujemy nad projektem jednego biletu w aglomeracji, który na pewno bardzo
ułatwiłby życie pasażerom - przyznaje Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego
MPK.
Chcąc dzisiaj dojechać z Suchego Lasu do Mosiny, musimy kupić trzy różne
bilety. Nie dość, że takie podróżowanie jest uciążliwe (bo każdy przewoźnik ma
swoje
rozkłady jazdy, niekoniecznie ze sobą zsynchronizowane), to kupowanie kilku
biletów znacznie przedraża poruszanie się po aglomeracji. Ten problem mają
mieszkańcy
Skórzewa, od lat walczący o przedłużenie autobusowej linii MPK numer 77 do ich
miejscowości. Większość skórzewian kupuje bowiem sieciówki poznańskiego MPK.
Dojeżdżanie jednego przystanku do granicy miasta autobusem oferowanym przez
gminę po prostu im się nie opłaca. Ten problem rozwiązałoby wprowadzenie
jednego
biletu. Plusem byłoby też to, że autobusy podpoznańskich firm nie musiałby
wjeżdżać do centrum miasta, bo dopasowanie rozkładów umożliwiłoby szybkie
przesiadki.
- Technicznie KOM-karta daje możliwość wprowadzenia jednego biletu w całej
aglomeracji - mówi Zbigniew Rusak, zastępca dyrektora MPK.
- Obecnie przygotowujemy koncepcję całego systemu. Kiedy będziemy wiedzieć,
jak on ma funkcjonować, zwrócimy się z propozycją do przewoźników z
aglomeracji - mówi W. Tulibacki. - W momencie, kiery projekt zostanie
skończony, będzie można oszacować koszty wprowadzenia jednego biletu - dodaje.
Rozmowy o tym przedsięwzięciu trwają od sześciu-siedmiu lat, ale jeszcze nigdy
projekt nie był tak zaawansowany. Dla porównania, wprowadzenie podobnego
ułatwienia w aglomeracji Frankfurtu nad Menem trwało 15 lat. Niemcy mieli
podobny problem jak my - na przeszkodzie stawały przepływy pieniędzy pomiędzy
kilkunastoma firmami.
Projekt komplikuje także to, że gminy stosują różne ulgi dla pasażerów (za
które trzeba zapłacić), różne samorządy mają różne możliwości finansowe.
Wiadomo, że
wspólny bilet musiałby być tańszy od ceny dwóch kupowanych osobno. Jeżeli
dzięki temu przybędzie pasażerów, którzy pokryją niższe ceny, to idea się
opłaci. Ale jeśli tak się nie stanie, ktoś musi pokryć ewentualną stratę. Być
możne będzie to zadanie starostwa powiatowego lub urzędu marszałkowskiego.
- Idea jest bardzo dobra, ale dla mnie ważne jest żeby nasz przewoźnik miał
zapewnione 2 miliony złotych na funkcjonowanie. Tyle pieniędzy trafia do
Zakładu Komunikacji Publicznej z budżetu gminy. Jeżeli zakład nie ucierpi na
wprowadzeniu jednego biletu, na pewno poprzemy ideę &#8211; mówi Jerzy Świerkowski,
zastępca wójta gminy Suchy Las.
- Chodzi o rzetelne rozliczenie pieniędzy, o to, kto będzie miał nad tym
kontrolę. Gminne firmy przewozowe nie chcą stracić na wprowadzeniu jednego
biletu, który na
pewno byłby bardzo wygodny dla pasażera - dodaje Piotr Plewka, prezes
kórnickiego Kombusu.
Bartosz Trzebiatowski

Firmy publiczne obsługujące pasażerów gmin aglomeracji poznańskiej:

* MPK Poznań
* Transkom Czerwonak
* ZUK Komorniki
* Kombus Kórnik
* PT Translub Luboń
* ZUK Rokbus Rokietnica
* ZKP Suchy Las
* Wiraż Bus Swarzędz
* TPBUS Tarnowo Podgórne
* EKO-RONDO Puszczykowo
* Zakład Komunalny Kleszczewo

Potencjał gminnych przewoźników to około 200 autobusów. To nieco mniej niż
tabor MPK (prawie 300 pojazdów).