Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo


...Ciach
| Niech wypieprza to cale cholerne busiarstwo z Zakopanego...

 Jeeeezu ... to przeciez dokladnie tak jak na Ukrainie :-((((Tez trza czekac
na
komplet o rozkładzie nie ma mowy nie mówiąc ze trasa przejazdu jest kwertią
donośniejszego głosu w Marszutce . No coż szkoda że w Bielsku busiarnia jednak
ma rozkład i nie ma jej jak wyplewić . Co ciekawe busy były pełne nawet jak
transport drogowy leżał i czekał na pługi .... pożal sie boże .. Naród jest
głupii . a pociagi jezdziły wmiarę rozkładowo na tej samej trasie .

 No nic .... i tak przyjdzie Aron powie Busy for ever .... szkoda słów  

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Podobny problem pojawił się w powiecie Koneckim.
Dawniej człowiek mógł sobie pojechać gdzie chciał PKS-em z Końskich.
A dzisiaj jest skazany na podróżowanie Busami.
Przez miasto Końskie przechodzi linia kolejowa Tomaszów Maz. - Skarżysko Kam.
Od kiedy pojawiły się Busy, zaczął się odpływ pasażerów od kolei.
Mam tu na myśli trasę pociągu: Kośkie - Staporków, Końskie - Opoczno
Gdyby jeszcze tego było mało, w nowym rozkładzie jazdy pociągów
osobowych, zlikwidowano pociąg do Łodzi Fabrycznej, a innemu zmieniono godziny
przyjazdu i odjazdu.
Tak więc, kolejna grupa ludzi, którzy korzystali z tych pociągów, wybierze jako
środek transportu Busa.

Użytkownik Aleksander Buczynski <ab155@zodiac.mimuw.edu.plw wiadomooci
do grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.10.10006161327590.16811-100@zodiac.mimuw.edu.pl...


On Fri, 16 Jun 2000, DeStroyer wrote:
transportem drogowym (np. wspolnego wlasciciela). Sam General Motors
chyba robi jakies lokomotywy.


Robi. Ale sam by sobie robil konkurencje? Rozsadnie rzecz
biorac, na miejscu GM jakbym mial takie wplywy to bym dbal
zeby zarabiac i tu i tu. I oni dbali. Powiedzmy szczerze, jesli mozna
o cos posadzic "samochodowe" lobby , to o to ze zniszczylo
trakcje parowa na kolei. GM wzial gore nad Baldwinem i LLW. I
to chyba bylo najwiekszym strzalem w noge transportu
kolejowego - dieselizacja i elektryfikacja.

JGrabowski


On Fri, 30 Jul 1999, Jakub wrote:
Male przedsiebiorstwo kolejowe dzialajace na wydzielonej lokalnej linii moze
byc zyskowne - podobnie jak zyskowny jest maly przewoznik autobusowy. Pod
warunkiem ze lokalne wladze tez widza interes w usprawnieniu komunikacji.
Korzysc dla srodowiska i koszty zewnetrzne generowane przez kolej sa
wielokrotnie mniejsze od transportu drogowego - tutaj masz juz wielka
wymierna korzysc.


Ochrona srodowiska ochrona srodowiska, ale same straty zwiazane z
wypadkami drogowymi to 32 mld zlotych rocznie. Zmniejszasz dotacje dla
kolei -czesc ludzi/towarow przestawia sie na samochody -rosnie ilosc
wypadkow -zamiast zyskac, tracisz.

A oprocz wypadkow przeciez jest jeszcze halas, zanieczyszczenia, koszty
leczenia chorob nimi wywolanych, koszty budowy i utrzymania drog,
koszty bezrobocia, itp.

Przyklad DB jest dobry - to wlasnie w Niemczech policzyli ze redukcja
dotacji do komunikacji publicznej np. o 10 mln marek powoduje koniecznosc
zwiekszenia wydatkow w innych dziedzinach o 100 mln marek.

Pozdrawiam,

Aleksander
A rowery swoja droga - http://free.ngo.pl/rowery


Leschek Jeschke wrote:

Rozmawiamy o ryzyku wypadków w poszczególnych rodzajach transportu.


czyli transport kolejowy kontra drogowy? :P


Konkretnych liczb nie odważyłbym się poważyć. A takich nie podałeś.


Oj podałem...


Tym językiem posługuje się na codzień 100 milionów ludzi. Jest on więc
jak najbardziej sensowny, a dla MK tak samo ważny, jak angielski dla
informatyka.


Ach ta niemiecka skromność :P


Wykazałeś jedynie stan własnej wyobraźni. A odniesienie do tego, to
raczej zadanie psychologa.


Podałem liczbe....albo się zgadzasz z nią, albo nie i podajesz swoją -
dojdziemy kto tu się na urojeniach opiera...

Kaziu

Użytkownik "Marcin Rutkowski" <marcin@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości


http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/435279.html

Autobusy zamiast pociągów

Środa, 5 stycznia 2005r.

Urząd Marszałkowski rozważa wprowadzenie komunikacji autobusowej zamiast
kolejowej na niektórych trasach w Wielkopolsce.


spokojnie- tylko po co mieszac kompetencje przewoznikow kolejowych i
autobusowych?


- W każdym ze składów jeździ po 50 do 60 osób - dodaje K. Budynkiewicz.


to ja panu proponuje podjecie dzialan zmierzajacych do zwiekszenia pasazerow
w pociagach- dzialania promocyjne, korzystne taryfy, reklama, odpowiednia
oferta przewozowa... Ale wiadomo- nie da sie, prawda?


Dlatego też możliwe jest wprowadzenie ,,autobusowej komunikacji


kolejowej''.

Moze by tak zainteresowac tym wlasciwe organa- np. Inspekcje Transportu
Drogowego?
przeciez takie kursy beda stanowily nieuczciwa konkurencje w stosunku do
dzialajacych juz przewoznikow autobusowych.
Szkoda slow na takie dzialania.
P.

In pl.misc.kolej Bartosz Lukasz Radko <ra@bolek.ii.pw.edu.plwrote:
: Istnieja dwie grupy, nazwijmy to "transportowe": pl.misc.kolej i
: pl.misc.transport. Za jakis czas pewnie pojawi sie pl.misc.lotnictwo,
: kiedys tez pl.misc.statki. Jednoczesnie na pl.misc.transport widuje sie
: wiadomosci w stylu "przewozy zukiem" czy "sprzedam lawete". Mam
: propozycje, by nasze grupy przemianowac na pl.transport.miejski i
: pl.transport.kolejowy. Wowczas przyszle grupy lotnicze i morskie
: zostalyby nazwane: pl.transport.lotniczy i pl.transport.morski. Na
: "przewozy zukiem" moznaby stworzyc "pl.transport.oferty", choc
: niekoniecznie. Co Koledzy na to?
Jak ja to proponowalem 2 lata temu, gdy powstawala grupa o
samochodach, to mnie wysmiali, ze po co robic takie dlugie nazwy.
Tymczasem ja przewidywalem rozwoj usenetu i chcialem zaprowadzic
pewien porzadek: pl.transport.drogowy
pl.transport.szynowy itp, tak jak jest na zachodzie,
tyle ze tam jest jeszcze bardziej rozwiniete.

MC

Adam Płaszczyca <trzyp@waw.pdi.netschrieb in im Newsbeitrag:
371472AB.C3AE9@waw.pdi.net...


| (...)sensownym moglby byc np. 10-procentowy (liczba spisana z sufitu)
| podatek do paliwa, ktory w calosci sluzylby dotowaniu _zreformowanej_


kolei(...)


(...) Drogi powinny być utrzymywane z podatku od środków
transportu drogowego, a tory z podatku od środków transportu


kolejowego(...)

W de. wyglada to tak, ze podatek drogowy (odprowadzany kazdego roku do
tamtejszego odpowiednika urzedu skarbowego) oraz podatek od paliw (razem ok.
80 miliardow DM) dzielony jest nastepujaco:
-- 30 miliardow drogi,
-- 50 miliardow kolej.
Tak przynajmniej  twierdzil ADAC w ubieglym roku.


On Thu, 21 Mar 2002 17:01:56 +0100, piosib wrote:
A na poważnie...jes to awykonalne ze względu na to, iż nie ma fizycznej
możliwości aby takie rozwiązanie powstało.


Dlaczego nie? Rogatkowe i już, po sprawie.


przejdzmy na inną skale.... na drogi gminne i powiatowe. Jak myślisz...czym
są te drogi...dobrem publicznym.


A kolej to niby czym, hę?


Ale, ale....tak teraz przyszła mi myśl....dlaczego ja jeżdząc samochodem po
drogach naszej RP płacę podatek drogowy a rowerzysta, który też je użytkuj
nie....przecież to jawna niesprawiedliwość......


Podziękuj tym, którzy wliczyli podatek do benzyny. Zapewniam cię, że
rowerzyści płacą go proporcjonalnie do ilości zużywanego paliwa :


| Czemu firma przewozowa "pan Zenek i pan Heniek" jest już na
| starcie uprzywilejowana względem transportu kolejowego, bo może
| mieć gdzieś utrzymanie infrastruktury?

Bo płaci za to, że ktoś inny się tym zajmuje.


Sęk w tym, że nie płaci... (tylko wszyscy się na nią zrzucają)


piotr


Tarhimdugurth

Warcisław Machura napisał(a) w wiadomości: <385bb@news.vogel.pl...


Warcisław (naprawdę tak sie nazywam - takie imiona nosili ksiazeta
zachodniopomorscy w okresie sredniowiecza- obciazenie historia jest
dziedziczne w rodzinie) Machura, lat 39 (chyba nestor grupy),[ciach]


chyba nie :)

Wiesław Kaźmierski  lat 40 architekt (w zawodzie)
1.Dwory i Pałace Wielkopolski budownictwo dworskie  XIX w
2.Historia  XX wieku
3.Historia transportu ( szlaki komunikacyjne drogowe,kolejowe,morskie
lotnicze)
4.Wojna na morzu
5.Biografie ,przedewszystkim od najmniejszych do największych ,,bandytów,,
XX wieku  (Stalin,Hitler i wszyscy pozostali w dół hierarchii)

...i wszystko co mnie zaciekawi...

Pozdrawiam

ciekawostka z roku 1956
to dzialo sie w 1956 gdy podpisywano umowe o statusie wojsk radzieckich w polsce

Polskie reakcje na powstanie węgierskie[8] [9] [edytuj]
Pomnik powstania węgierskiego odsłonięty we Wrocławiu w jego 50. rocznicę w
listopadzie 2006

Wydarzenia na Węgrzech spotkały się z bardzo żywiołową reakcją w Polsce. Po
inwazji radzieckiej pomoc okazywana przez Polaków "Węgierskim Bratankom"
przybrała olbrzymią skalę. Do 12 listopada w całym kraju zgłosiło się 11.196
honorowych krwiodawców, tak że wobec trudności z ich obsłużeniem uruchomiono
dodatkowe punkty krwiodawstwa. W całym kraju powstawały komitety zajmujące się
działaniem na rzecz potrzebującej ludności węgierskiej. Statystyki PCK wskazują,
że samym transportem lotniczym (15 samolotów) dostarczono na Węgry 44 tony
medykamentów i materiałów pierwszej potrzeby. Pomoc wysyłana przy użyciu
transportu drogowego i kolejowego była znacznie większa. Polską pomoc szacuje
się na wartość ok. 2mln ówczesnych dolarów amerykańskich.

Jako ciekawostkę można przytoczyć fakt, iż społecznie, oddolnie zorganizowana
pomoc materialna przysłana z Polski była znacznie większa niż udzielona przez
rząd USA.

chcialbym tu dodac ze za e wszystkie transporty placilo radio wolna europa i
transporty te opuszczly prl potajemnie