Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

Białogard: tragiczny wypadek na torach
Jedna osoba zginęła a 17 zostało rannych w wypadku, do którego doszło po południu na niestrzeżonym przejeździe kolejowym koło Białogardu (Zachodniopomorskie) - poinformowała Beata Fierek, rzeczniczka koszalińskiego zakładu PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Około godz. 14.55 jadący drogą wojewódzką nr 166, która łączy Białogard z krajową "6" Szczecin - Gdańsk, tir z nieustalonych dotąd przyczyn uderzył w pociąg osobowy relacji Kołobrzeg - Poznań. Pociąg wykoleił się, a ciężarówka stanęła w płomieniach. Ogień z ciężarówki przeniósł się na pobliski las. Strażakom udało się stłumić pożar.

Śmiertelną ofiarą wypadku - jak powiedział PAP rzecznik białogardzkiej policji Jerzy Zachaczewski - jest kierowca tira.

Według Fierek z 17 poszkodowanych, 5-6 osób jest w stanie ciężkim. Ranni trafili do szpitali w Białogardzie, Kołobrzegu i Koszalinie.

onet.pl

W wyniku wypadku zniszczone zostało 600 metrów sieci trakcyjnej. Pociągi pospieszne jeżdżą objazdem przez Koszalin. Dla pasażerów składów osobowych kolej zorganizowała transport zastępczy.

Droga nr 166 jest zablokowana. Przywracanie ruchu na torach ma się zacząć w nocy. Prawdopodobnie zajmie to wiele godzin.

Około dwóch miliardów euro zostanie zainwestowane w infrastrukturę transportową na terenie województwa zachodniopomorskiego w ciągu najbliższych sześciu lat.
Na nowe drogi wojewódzkie i krajowe samorząd i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydadzą prawie 700 mln euro. Władze województwa przeznaczyły w swoim programie operacyjnym na transport i infrastrukturę 250 mln euro. Budżet całego programu wynosi 840 mln euro. Wraz z niezbędnym wkładem własnym na nowe drogi, kolej czy lotniska wydadzą ponad 300 mln euro.

Niebagatelne pieniądze władze województwa przeznaczyły na nowe tory i tabor - aż 55 mln zł. Zachodniopomorskie jest jednym z nielicznych województw, które wpisało inwestycje w linie kolejowe do programu operacyjnego.

Województwo planuje przeznaczyć 15 mln euro na modernizację linii kolejowej łączącej Szczecin z lotniskiem. Władze portu chcą się również ubiegać o sfinansowanie budowy przejścia łączącego linię kolejową z terminalem pasażerskim. Samorząd w ciągu najbliższych sześciu lat zamierza zainwestować także w modernizację regionalnych linii kolejowych. Władze wojewódzkie chcą wspierać przede wszystkim te inwestycje, które będą realizowane poza tzw. Szczecińskim Obszarem Metropolitalnym.

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają do 2013 r. zmodernizować tory pomiędzy Szczecinem a Kostrzynem. - Ten odcinek jest częścią większej inwestycji polegającej na modernizacji torów aż do Wrocławia przez Zieloną Górę, na którą mamy zarezerwowane 170 mln euro - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. Linia przeznaczona dla pociągów towarowych ma być remontowana w miejscach najbardziej tego wymagających.

W przyszłym roku mogą się rozpocząć prace związane z remontem linii kolejowych od Szczecina przez Krzyż do Poznania. - Remont tego odcinka pochłonie około 530 mln euro - dodaje Łańcucki. Po 2014 roku ma się rozpocząć, również realizowana przez państwową spółkę, modernizacja odcinka torów pomiędzy Świnoujściem a Szczecinem.

(źródło: Rzeczpospolita, 28 marca 2007)

O firmie
Firma USP Transport została założona 1 kwietnia 1994 roku przez Ryszarda Olszewskiego.W pierwszym roku działalności miała do dyspozycji jeden ciągnik siodłowy z naczepą, w drugim roku tabor powiększył się do trzech. Dynamiczny rozwój firmy przyczynił się do powiększenia floty.

Nasz tabor składa się z nowoczesnych samochodów marki Mercedes i Volvo, które spełniają wszelkie wymogi Unii Europejskiej. Doświadczenie pracowników oraz solidność w wykonywaniu usług z roku na rok umacniały pozycję na konkurencyjnym rynku usług transportowych.

Firma posiada własną bazę transportową, stację paliw, warsztat samochodowy oraz magazyn. Zasięg naszej działalności obejmuje Europę zachodnią, Skandynawię oraz Wschód. Jesteśmy członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych oraz należymy do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Spedytorów w Szczecinie.

W roku 2000 zajęliśmy 6 miejsce w rankingu Gazety Transportowej dotyczącym dynamiki przychodów małych firm, a obecnie ze względu na ilość zatrudnianych osób oraz uzyskiwanych obrotów jesteśmy klasyfikowani jako średnia firma. W 2004 roku redakcja dziennika gospodarczego "Puls Biznesu" przyznała nam prestiżową nagrodę "Gazele Biznesu 2003" dla przedsiębiorstw, które osiągają bardzo dobre wyniki finansowe, dynamicznie się rozwijają oraz są rzetelnymi partnerami biznesowymi.

Oferta transportowa
• oferujemy międzynarodowy i krajowy transport samochodowy towarów
• zasięg naszej działalnosci obejmuje kraje Europy Zachodniej -Dania, Niemcy, Francja, kraje BeNeLux’u, Anglia, Hiszpania, Skandynawię (Szwecja, Norwegia), Rosję
• posiadamy ubezpieczenie OC Przewoźnika o wartości 500.000 USD w ruchu międzynarodowym, oraz ubezpieczenie w ruchu krajowym o wartości 100 000 USD
• wykonujemy transporty pod osłoną karnetów TIR oraz procedury tranzytowej T1,T2
• posiadamy uprawnienia ADR do przewozu ładunków niebezpiecznych
• na wyposażeniu każdego pojazdu jest sytem naprowadzania satelitarnego GPS
• posiadamy naczepy chłodnicze z podwójną podłogą.
• mamy możliwość przewożenia ładunków mrożonych i chłodzonych jednocześnie
• posiadamy 1000 m kw powierzchni magazynowej oraz sprzęt do przeładunków
• posiadamy hakówki przystosowane do transportu mięsa w pozycji wiszącej (system duński)
• dysponujemy warsztatem samochodowym oraz własną stacją paliw
• wykwalifikowana kadra pracowników gwarantuje fachową i kompleksową obsługę