Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

colnet pisze:
Przyjechałem do Polski na urlop - angielskim samochodem - w między
czasie dostała mnie tu choroba - tak że w jej czasie skończył się
termin ważności badań technicznych - chcę wracać do Anglii tym
samochodem - w związku  z czym mam pytanie : czy w Polsce gdzieś
można zrobić badania techniczne dla samochodu osobowego na lewą
stronę drogi, lub jeśli nie to co mam w takim wypadku zrobić ?.

Krótko i na temat, pojazd na okresowym badaniu technicznym ma odpowiadać
warunkom technicznym w kraju rejestracji nikt Ci nie zrobi badania w PL,
bo który polski diagnosta zna angielskie wymagania pozostaje laweta lub
jazda na ryzyko do UK. Przerabiałem podobny temat ostatnio i laweciarz
pobrał 300 funciaków za transport. Pozdrawiam

Jade w sierpniu na tydzien do Angli (Manechester)  5-go wracam 13-go

Jade samochdewm osobowym, wolne 1 miejsce dla osoby doroslej + ewentualnie dziecko

Moge tez zabrac nieduzy bagaz/paczke

Propozycje-kontakt: adres e-mail tutaj: http://miniurl.pl/piotr

GoBus.pl - Wynajem samochodów, busów i autokarów
GoBus.pl (www.gobus.pl) to ogólnopolski portal przewozowy. Tani i
bezpieczny transport i przewóz osób. Wynajem busów, busy, van, minibus,
mikrobus, autokar, autobus do wynajęcia.

Najlepsze krajowe (Warszawa, Łódź, Kraków, Lublin, Wrocław, Poznań, Katowice,
Sosnowiec, Radom, Kielce, Gliwice, Nowy Sącz, Tarnów, Bielsko-Biała, Rzeszów,
Opole, Legnica, Częstochowa, Zielona Góra, Wałbrzych) oraz międzynarodowe
przewozy osobowe autokarowe (Holandia, Hiszpania, Irlandia, Anglia, Niemcy,
Włochy, Czechy, Francja, Ukraina, Wielka Brytania) wynajem autokarów i
autobusów. Przewozy zagraniczne busami. Wypożyczalnie samochodów, limuzyn i
przyczepek.

* Wynajem autokarów i autobusów
* Wynajem busów i minibusów
* Wypożyczalnie samochodów
* Wynajem przyczepek samochodowych i lawet
* Transfery lotniskowe, na dworzec
* Transfery na konferencje, koncerty
* Transport dla grup przyjazdowych do Polski
* Wyjazdy pielgrzymkowe
* Imprezy objazdowe po Europie
* Przejazdy wahadłowe
* Wyjazdy narciarskie i sportowe
* Obsługa delegacji rządowych
* Wyjazdy firmowe
* Spotkania biznesowe
* Obsługa konferencji i kongresów
* Przewozy pracownicze
* Obsługa imprez okolicznościowych
* Wycieczki szkolne
* Regularne autobusowe międzynarodowe przejazdy liniowe
* Transport osób i większych grup

W ogóle kolej to jest z założenia kiepska
usługa w porównaniu do transportu drogowego
i samolotowego. Np. w Stanach gdzie koleje
były przeważnie prywatne nigdy nie miały
one dużo rynku transportowego. W Angli,
w Polsce koleje były państwowe i rozwinęły
się dzięki wsparciu rządów nadmiernie
i teraz są kłopoty właśnie jak to wszystko
zwinąć aby mozliwie mało na tym stracić.
Dodatkowo w Anglii i w Polsce bardzo długo
także transport samolotowy był państwowy
i z kolei był niedorozwinięty. Dopiero
wolny rynek spowodował że dynamicznie zaczął
się ten transport rozwijać, ceny spadły
nawet kilkakrotnie i stał się poważnym
konkurentem dla kolei na odległości krajowe
czyli np. Wrocław-Gdańsk-Szczecin-Katowice
Warszawa-Rzeszów nie mówiąc o połączeniach
międzynarodowych. Również nowoczesne
autobusy - wyposażone w toalety, komfortem
niewiele ustępują pociągom i kursują
na dużych odległościach - nawet międzynarodowych.
Wyższość autobusu czy samochodu osobowego
w komunikacji regionalnej jest ewidentna,
tu komunikacja kolejowa działa tylko dzięki
dotacjom.
Tak że jedynie gdzie pociągi się mogą
utrzymać to transport towarowy masowy,
np. na trasie kopalnia-elektrownia
-cementownia-huta.

Prywatyzacja kolei to nieporozumienie. Widziałeś co działo się w Anglii jak
sprywatyzowali kolej i tory? Pociąg przez Francję zasuwał koło 250-300 km/h
(kochane TGV) a po wjeździe na Wyspy ciągnął się 80 km/h, bo tak zapuścili tory.
U nas prywatyzacja kolei oznaczałaby rozłożenie jej w ciągu 2-3 lat. Jedynym
ratunkiem jest scalenie kolei spowrotem w całość tj. połączenie Polskich Linii
Kolejowych, Cargo, IC i Przewozów Regionalnych w jedno, przy równoczesnej
likwidacji zarządów poszczególnych spółek, bo namnożyli tego tylko po to, by
miał kto kraść te nędzne resztki, które zostały jeszcze na kolei nieukradzione.
Tylko Cargo póki co robi zyski i tak zresztą jest na całym świecie, że przewozy
towarowe finansują przewozy osobowe przy udziale oczywiście budżetu. Wszędzie na
świecie kolej jest strategicznym środkiem transportu, tylko w nie w Polsce...

yjezdzajacy do anglii: OPTIONS EMPLOYMENT / FLAME
Mieszkam w Doncaster od 15 sierpnia (prawie 2 miesiace pracy). Zaplacilismy w
options kase za transport i home office po 475 zl. Home office nie
zobaczylismy do dzis chociaz minelo juz obiecane 4/6 tygodni. Paszportow tez
nam jeszcze nie oddano. Angielska agencja Flame Industrial zatrudniajaca
polakow (i nie tylko) w Doncaster do hangaru firmy NEXT brzydko mowiac leci w
Ch. Powsadzali nas do 3 osobowych mieszkan w 7 osob. Czesc ludzi sie wyniosla
to przez 3 tygodnie DALEJ POBIERALI 50 funtow tygodniowo. Gdy w koncu
zaczelismy ich j..... przez tel to wyskoczyli z haslami typu cieszcie sie ze
macie wyplaty. Narobilismy smrodu w firmie NEXT to sie Flame zesral ze
strachu i powyrownywal ludziom te pieniadze ale no do k.... nedzy czujemy sie
troche jak nielegalni imigranci :) Sama firma Next jest spoko TYLKO ZE nie
dostajemy na reke 1000 funtow miesiecznie tylko po 130 tygodniowo
(MY=pierwszy transport bo nowi 75 funtow......) co daje 520 na miesiac.
Tygodniowo placimy 50 na chate i drugie tyle na podatek+ubezp. wiec potracaja
polowe wyplaty. No i jeszcze 'performance bonus' o ktorym nikt nie wspominal
w Polsce. Zeby pracowac w firmie Next te chociaz 3 miesiace (bo nikt nie mowi
ze chca nas na dluzej) musisz wyrabiac odpowiednia norme wiec trzeba troszke
poginac. Zycze powodzenia! :D


Myślę, że troche przeszacowałeś, ale to nie zmienia faktu, ze
generalnie masz rację. Jeśli przecietny silnik ma (skromnie licząc)
100kW mocy, a włączone światła ok. 200W - 300W, to jest to ok.0,2-
0,3% i pewno o tyle mniej wiecej wzrośnie zużycie paliwa. Co nie
zmienia faktu, że - zwłaszcza biorąc pod uwagę inne kraje o podobnie
durnych przepisach - jest to przekręt stulecia.
W Anglii na przełomie XIX i XX stulecia obowiązywał
t.zw. "locomotive act" - przed każdym pojazdem mechanicznym (były
wtedy już dyliżansy parowe) musiał iść facet z czerwoną chorągiewką
i ostrzegać innych użytkowników drogi. To jest dbałość o
bezpieczeństo!
bobcat0210 napisał:

> Ile jest w Polsce zarejestrowanych pojazdów? 6 mln? Taka licba mi
> chodzi po głowie. Proszę mnie skorygowac, jeśli się mylę.
>
> Jaki jest średni przebieg roczny? Przyjmijmy 30 tys km. Wiem,
> osobowe znacząco mniej. Ale w średnią wchodzą i TIR-y i autobusy
> komuniakcji miejskiej. Te "nabijają" statystykę.
>
> Zużycie paliwa? Przyjmijmy 15 l/100 km. Znów: średnia z osobowych
i
> ciężkiego transportu.
>
> Średnia cena? Niech będzie 4 zł/l. Przeciętna z benzyny, ON i
gazu.
>
> Przyjmuje się, że jazda na światłach - to 0.1 do 0.3 litra paliwa
na
> 100 km więcej. Przyjmijmy 0.1, bo w nocy i tak wszyscy muszą
światła
> włączyć.
>
> Więc liczymy:
>
> (30000/100) x 0.1 x 6000000 x 4 = 720 000 000 zł więcej w kieszeni
> producentów paliwa z samego tytułu jazdy na światłach.
>
> Czy już Państwo wiedzą po co został wprowadzony ten obowiązek?
> Żadna "troska" o nasze bezpieczeństwo. Zwłaszcza, że statystyki
> dowodzą czegoś wprost przeciwnego.

Akurat jestem przedstawicielem PKP.

Wszystko, co piszecie, to całkowita racja. Ale z drugiej strony niech ktoś
pokaże dziedzinę życia w Polsce, która jest na jakimś poziomie.
Prawda jest taka, ze jeździmy brudnymi, starymi pociągami, tramwajami,
autobusami. Stoimy pół dnia w dusznych urzedach, czekamy kilka tygodni, by
dostac się do lekarza specjalisty. Itp itd.

A najłatwiej jest właśnie dać po łbie PKP.

Nie chcę bronic tej firmy, ba sam wiem jaka jest.
Od 2 lat robiona jest restrukturyzaca. Ha, odkąd pamiętam robiona jest
restrukturyzaca na PKP. Decyzją rządu RP i sejmu, PKP przekształca się na wzór
angielski. Tyle, że w Angli taki model firmy się nie udał i po kilku latach
anglicy musieli wpompować wiele milionów funtów w ratowanie przewoźnika
kolejowego. My doskonale wiedzielismy, że taki model PKP jest kiepski, mimo to
poszliśmy w tym kierunku.

Zapewne komus tak się właśnie opłacało.

Ja pracuje w jednej ze spółek wydzielonych z PKP.
Przedtem był dyrektor, 2 wice i kierownicy działów.
Teraz mamy prezesa, 3 osobowy zarząd, 5 osobową radę nadzorczą i 23 dyrektorów.
Kierownicy działów oczywiście równiez pozostali.

Kiedyś by cos załatwić, szło sie do kierownika, ten pisał pismo do dyrektora, i
juz.
Teraz kierownik pisze do dyrektora, dyrektor do zarządu, zarząd do prezesa,
prezes do innego dyrektora. Nic nie da się załatwic na czas.
Po przekształceniu się mojego zakładu w spółke zależną PKP średnia płaca
podniosła się o 20%. Czemu? Pracownicy nie zarabiają więcej. Dyrektorzy i cała
czapa ciągnie.

Powstały 4 spółki przewozowe.
Obecne podwyżki cen biletów robi spłka Przewozy regionalne. To ci co obsługuja
pociągi osobowe i pospieszne.
Nigdzie w Europie kolej nie zarabia na siebie. Wszyscy dopłacają. Wszyscy poza
Polską. Nasz rząd woli inwestować w transport kołowy. Tyle, że przez ostatnie
10 lat transport kołowy doprowadził drogi do ruiny.

Ktoś powyzej napisał, że do Przemysla woli pojechać zdezelowanym maluchem, niz
koleją.
Racja. Bedzie taniej. Chyba, że nie dojedziesz.
W podróży nie licz tylko cen paliwa. Dolicz zużycie opon, cześci. Dolicz koszt
ubezpieczenia, dolicz odszkodowania wypłacane ofiarom wypadków, dolicz koszty
leczenia. Wyjdzie taniej?
Wyjdzie jeśli dojedziesz.
Tylko czemu płacimy takie wysokie ubezpieczenia, czemu tak wysokie podatki?
Wyjdzie taniej? Nie.

UE juz dawno zrozumiała, że do transportu kolejowego opłaca się dopłacac.
My jeszcze nie.