Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

Po pierwsze - Boliwia to piekny kraj. Do tego tani i przyjazny.

La Paz - wysoko i to moze cie zbic z nog. My mielismy aklimatyzacje po ponad 2 miesiacach w Ekwadorze i Peru, ale pierwsze 2 dni (polaczone z z jet-lagiem) zrob troche spokoniejsze.

Zjazd w dol The World's Most Dangerous Road - komercha, ale pieknie. My jechalismy z Gravity Assisted Mountain Biking (http://www.gravitybolivia.com) - bardzo profesjonalnie, bardzo dobre rowery (fulle i hardtaile Kony), przewodnik z NZL) - cena 75$ za fulla (w tym transport, jedzenie, darmowe piwo na koniec z lunchem, koszulka, zdjecia)

Potosi - wycieczka do kopaln srebra, cynku i miedzi w Cerro Rico - naprawde warto - nabiera sie respektu dla ludzi, ktorzy tam pracuja.

Uyuni (Salar de Uyuni) - niezapomniana przygoda. Szczegolnie o tej porze roku (luty, marzec, kwiecien), kiedy na powierzchni soli zbiera sie warstwa wody. My bylismy w listopadzie, ale i tak bylo super.
Agencji w samym Uyuni jest pelno - trzeba pochodzic i negocjowac. My mielismy male spiecie z pania z biura w dzien wyjazdu:) W sprawie noclegu polecam hostel Cactus.

Na polnoc od Laz Paz jest jeszcze miejscowosc Copacabana, skad plywaja lodki na Isla del Sol - moim zdaniem mozna sobie to spokojnie odpuscic.

To chyba na tyle.

Pzdr z Kambodzy

Jacek

hej na Ushuaia było różnie jak przylecielismy to słonwcznie i ciepło - ale to był wyjątek, pozostałe 3 dni to czasami mzawka czasami normalnie i spore zachmurzenie lae nie zimno temp wieczorami była ponizej zera w dzień kolo zera lub wyzej. Natomiast juz 200 m wyzej była normalna zima. Co do pozostałej czesci to byłem w okolicach Malargue i mendozy oraz pozniej Puerto madren i tam jest ciepło i slonecznie - takie włochy zima. snieg zaczyna sie dopiero od 1600 - 2000 m ale to zalezy od sezonu i czasu. Co do transportu to wiem ze do bariloche to jak i kiedy chcesz dalej nie wiem bo nie jechalem, ale wiem ze do rio Grande z Buenos było sporo autobusów. polnoc Argentyny to ciepło i goraco
ceny hosteli okolo 35 - 45 Pesos - mendoza 35, buenos normalnie kolo 40 ale dorwalismy hotel przy plazi dorego bardzo polecam z uwagi na cene i polozenie hotel early czy jakos tak za 30 pesos od osoby (przy pokoju 2 osobowym i pozniej 25 za osobe przy 3 osobowym, a nawet mialem jedynke za 35 jednego razu internet w cenie w pozostalych miejscach ponizej 30 pesos nie widizalem za 35 - 40 spokojnie
pozdrawiam
Tyron

Masz sporo możliwości - np. autobusem z Santiago na południe - możesz np. dojechać do Punta Arenas lub Puerto Natales, zwiedzić Torres del paine, a następnie przekroczyć granicę z Argentyną i przez Rio Turbio i Rio Gallegos dojechać do El Calafate, skąd już tylko żabi skok pod Perito Moreno. Możesz też pojechać na południe, zwiedzając środkową Argentynę, np. Lake District.
W Patagonii argentyńskiej warto zobaczyć El Chalten - czyli rzucić okiem na Fitz Roya i Cerro Torre (znane z filmu Wernera Herzoga))).
Z Santiago do Calafate dojedziesz - w zależności od trasy w ok. 24 - 30 godzin. Transport jest tam bardzo sprawny, ale autobusów na południu Chile jest mniej niż na południu Argentyny. W Argentynie znajdziesz ok. 4 firm obsługujących tę trasę, w Chile, o ile pamiętam, jakieś 2.

" />Według dostępnych informacji, firma RICO jest na krawędzi upadłości. Podobno zadłużenie firmy wynosi 11,5 mln euro. Kierowcy zjeżdżają na bazy. Ponoć w Niemczech policja zatrzymuje samochody i odbiera dowody rejestracyjne. Po całej europie stoją wozy, których kierowcy nie mogą zatankować (zablokowane karty paliwowe), ani zapłacić za autostradę.
TVN 24 na bieżąco pokazuje sytuację z bazy w Polkowicach. Wesoło to tam nie jest. Jadę dziś w tamte okolice, może dowiem się czegoś konkretnego.
Wygląda na to, że obserwujemy upadek molocha, który przez ostanie lata psuł ceny na rynku i nie kupił za gotówkę ani jednej ciężarówki. W trudnej sytuacji znalazł się także MAN. RICO zamówiło na ten rok 300 ciągników. MAN już ogłosił akcję promocyjną.
Zapowiada się, że niedługo na runku będzie można niedrogo kupić ok 2000 zestawów.
Najgorsze jest to, że w całym zamieszaniu jakoś mało się mówi o ludziach.

Polecam lekturę forum e-transport:
http://etransport.pl/forum11434.0.html

Dzięki panowie za komentarze

A w firmie zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. Jako, że na weekend wszyscy zjechali, to się spotkaliśmy w biurze razem z resztą kadry z biura. Roboty jest w cholere i coraz więcej dobrych kursów musimy odrzucać. Jednym słowem - nie wyrabiamy. Podjęliśmy decyzje, że potrzebny nam kolejny zestaw, a co za tym idzie, kolejny kierowca.
Padło pytanie: jak stoimy finansowo? Czy możemy sobie pozwolić na zakup kolejnego zestawu? W Scanii dopiero skończył się leasing, więc już w 100% jest nasza. Na chwilę obecną mamy 2 auta w leasingu - DAF i Renault. Reszta nasza. Co za tym idzie, nie możemy wziąć nowego auta... Leasing byśmy dostali, ale co to da, że nabierzemy leasingów? Nie chcemy powtórzyć scenariusza RiCo. Zatem rozglądamy się za używkami.
Dziś przewaliłem cały serwis moto.allegro. Wpadło mi w oko sporo aut, ale szczególnie zastanawiam się nad jedną ofertą, mianowicie Mercedes z 2005 roku. Jutro jadę go oglądać. Kasa jest, będzie można wziąć za gotówkę razem z przyczepą też z 2005 roku. Myślę, że się zwróci Z tego co widzę po zdjęciach, to tylko plandeka będzie w nim do wymiany. Wszystko okaże się jutro.

Zatem szukamy kierowcę!
Wymagania:
- prawo jazdy kat. C+E
- doświadczenie w transporcie międzynarodowym
- aktualne szczepienia
- kultura osobista

Oferujemy:
- pracę w stale rozwijającej się firmie
- godziwe zarobki
- co trasę zjazd na bazę
- inne fajne pierdoły

Od razu mówię, że elektorat PiS jest skreślany na wejściu.
Dzięki za uwagę, jeśli jutro uda się zakupić Merca, poinformuję o tym

" />
">Kolego tak wogóle to przedłużanie naczep ma duży sens
Znam taki przykład gdzie naczepa została poszerzona, przedłużona i podwyższona a jej wymiary są takie 3,00m szeroka 4,23 m wysoka i 16,30 m długa i taka naczepa przewozi ładunki co standardowe naczepy nie mogą i jest jeszcze pod plandeką.


i to już jest transport ponadnormatywny, też śmigałem z naczepą 20m długą - w Szwecji to jest standart co wcale nie znaczy że u nas też.

a wracając do tematu przewodniego, to takie naczepy już w RICO jeździły, wtedy mieli zezwolenie na ciąganie och po Polsce z zapalonym pomarańczowym "kogutem" na końcu i początku zestawu, w Niemczech bez problemu od jakiegoś czasu już mogą smigać

" />W dzisiejszym Kurierze Lubelskim przeczytalem a jednoczesnie bardzo sie zdziwilem ze firma z Wroclawia daje ogloszenia az w Lublinie. Ogloszenie jest takiej tresci. " Firma Rico pilnie zatrudni doswiadczonych kierowcow do pracy w transporcie miedzynarodowym. Jestes doswiadczonym kierowca, pracujesz i chcesz zmienic prace? Przyjdz do nas a pieniadze przyjda do Ciebie! Wyplacamy 2000zl (juz po przepracowaniu 2 miesiecy) za przejscie do naszej firmy! Wymagan nie bede pisal bo sa wiadome. Do zaoferowania maja bardzo atrakcyjne warunki pracy i placy, nowoczesny tabor,okresowe szkolenia kierowcow." I co Wy na to??? Jak dla mnie troche sobie ubarwili albo sa juz tak zdesperowani zebyc dawac 2000zl za zmiane pracy.

" />To jest to! Właśnie takie kolekcje podobają mi się najbardziej - z zestawami w barwach znanych przewoźników z całej Europy: Ricoe, Pekaes, Vogel, Betz, ND, CJ International, HZ Transport, Viinikka, Sovtransavto, Hungarocamion - aż miło popatrzeć . Gratuluję wspaniałej i bardzo interesującej kolekcji!

" />...ja o firmie Norbert-Dentressangle moge powiedziec tyle ze jedna z ich baz miesci sie w Nowogrodzie Bobrz. 20km od Zielonej Góry (woj. Lubuskie) zatrudnionych jest do chwili obecnej ponad 800 driverow, co miesiac dokupuja nowe ciagniki (renault premium) PŁACE: 1200zl podstawy, 40EUR za dzien (dieta) nie słyuszałem by ktos w firmie jezdzil po nocy. W transporcie miedzynarodowym zarobki łączne to 6000 zł, w krajowym do 4000-4500 a podstawa to srednia krajowa 2500, wymagania: min: 2 lata w transporcie miedzynarodowym, zadnego jezyku nie trza znac,warunki pracy unormowane. Zna ktos firme RICO? tam sie jedzi nie wiedzac kiedy sie wruci do domu,przez co wiekszosc driverow spada do Norberta,a w Norbercie wiadomo kiedy sie wyjerzdza i kiedy sie wraca,srednio przyjmuje sie ze w 31 dniowym miesiacu 21 dni sie spedza po za domem. TO na tyle jakies pytanka?

" />Panowie nic sie nie zmieniło!!!mieszkam 1km od bazy STS swarzedz!!targają volkswageny przewaznie...kierowcy sa dalej obciążani za kazda ryse..noty obciazeniowe dochodza do 1500zl....bylem sie pytac o prace...przez pierwsze 2 miesiace(probny okres)1800zl na reke(kpiny!!)po tym czasie 2400 max.....Dajcie spokój...ja startuje do Rico,ktore ma baze 500m dalej,obecnie jestem operatorem wózków widłowych w volkswagenie....Pozdrawiam wszystkich.

Również wczoraj widziałem na stacji w Antoninku pod Poznaniem transport corvet na jednym transporterze,a na drugim porsche....lObstawa trzech radiowozów w tym jeden grupa szybkiego reagowania(antyterror)....wartość musi być kolosalna.


">Gdyby kierowcy odpowiadali ze swoich pieniędzy za całe szkody w 100% nie byłoby komu jeździć, albo pokrywają symbolicznie albo wcale podobnie jest w De Rooyu tyle że tam ładunki bywają warte i 1.200.000zł.................

To też kierowcy masowo uciekają z STS...nie wiem dlaczego taka polityka firmy i takie makabryczne zarobki w czasach gdzie naprawde brak kierowców...P.S.mój sąsiad wlasnie pracuje w dziale szacunku uszkodzeń i dokłada swoje do not obciążeniowych więc informacja z pierwszej reki pewna na 100%..On sam jest na etacie magazyniera i zarabia 900zł na ręke.

" />1. zwiększyła się liczba firm kupujących nowe auta.
2. 10 - 15 lat temu było więcej firm, ale byli to przewoźnicy po 2 -3 auta.
3. teraz tych firm jest mniej, jednak zwiększyła sie liczba dużych firm. dla porównania Rico 15 lat temu miało 25 aut i kupowało po 4 auta w Niemczech. dzisiaj kupują rocznie 300 aut w Polsce.
4. w dalszym ciągu są przewozy całopojazdowe, ale część z przewozów rozbiła się na drobnicę. powiedzmy, że produkujesz coś, co wysyłasz za granicę, kiedyś musiałeś uzbierać na całe auto (odprawa celna) co pociągało za sobą: a mrożenie kasy w niesprzedanym wyrobie, b konieczność ponoszenia kosztów magazynowania.
5. w tej chwili można wysyłać drobnymi partiami, jednak wysłanie jednej palety oddzielnym pojazde gdzieś tam jest dużo droższe, a przy skompletowaniu ładunku na całe auto daje atrakcyjna cenę, tylko trzeba gdzieś to zrobić.
6. zorganizowanie całego łańcucha dostawy od nadawcy małym autem do magazynu, skompletowanie w całopojazdowy transport w rejon odbiorcy, a tu znowy po rozładowaniu dowóz małym autem po odbiorcach.
7. w takim systemie transportu przewoźnik trudniący się przewozem całopojazdowym wykonuje tylko niewielki fragment całości i jest podwykonawcą. natomiast za całość kasuje ten co posiada magazyny i potrafi zorganizować cały łańcuch od nadawcy do odbiorcy.
8. inaczej mówiąc przewoźnik całopojazdowy jest na pozycji polskiej fabryki produkującej powiedzmy tuleje metealowo-gumowe do Mercedesa. jednak to auto i ta marka rodzi się w Stutgarcie.

Rozwaz jeszcze transport laczony, czyli samolot+autobus. Mozesz bowiem poleciec nie do samego Foz, ale znacznie gdzies blizej niz Rio, skad autobus juz nie bedzie taka meczarnia. Np. do MaringĂĄ, czy Kurytyby. Samolot do tej ostatniej, ktora jest zreszta bardzo ciekawym miastem, mozna w tej chwili znalezc na 13 lutego za 188 reali (WebJet). A do MaringĂĄ GOL za 219.
Autobus z MaringĂĄ do Foz to juz "tylko" 7 godzin. A z Kurytyby ok. 10 (i sa nocne!). Zo zawsze lepiej niz 24.

1.Gdybym była owocem, byłabym -maliną
2.Gdybym była kolorem, byłabym -różem
3.Gdybym była zwierzęciem, byłabym -szczeniaczkiem
4.Gdybym była urządzeniem domowym, byłabym -pralką
5.Gdybym była książką, byłabym -romansem
6.Gdybym była elementem ubrania, byłabym -męskim bokserkami
7.Gdybym była biżuterią, byłabym -pierścionkiem zaręczynowym
8.Gdybym była kredką, byłabym -różową świecową
9.Gdybym była samochodem, byłabym -Audi TT
10.Gdybym była żywiołem, byłabym -wiatrem
11.Gdybym była drzewem, byłabym -choinką
12.Gdybym była napojem, byłabym -sokiem pomidorowym
13.Gdybym była smakiem lodów, byłabym -waniliowym
14.Gdybym była osobą, byłabym -jestem osobą taką jaką chce być
15.Gdybym była planetą, byłabym -wenus
16.Gdybym była owadem, byłabym -ważką
17.Gdybym była środkiem publicznego transportu, byłabym -pociągiem
18.Gdybym była piosenką, byłabym -piosenką zespołu B3 lub LXB
19.Gdybym była filmem, byłabym -romatyczną komedią
20.Gdybym była porą roku, byłabym -wiosną
21.Gdybym była kwiatem, byłabym -hibiscusem
22.Gdybym była kreskówką, byłabym -Migthy B(sama podobna jestem do głównej postaci)
23.Gdybym była miejscem, byłabym -parkiem
24.Gdybym była podarunkiem, byłabym -perfumem
25.Gdybym była wspomnieniem, byłabym -pierwszym pocałunkiem
26.Gdybym była miastem, byłabym -Rio de Janeiro
27.Gdybym była zmysłem, byłabym -dotykiem
28.Gdybym była grą, byłabym -Pet Party
29.Gdybym była słodyczą, byłabym -białą czekoladą
30.Gdybym była porą dnia, byłabym -nocą
31.Gdybym była wynalazkiem, byłabym -żarówką
32.Gdybym była częścią ciała, byłabym -biust
33.Gdybym była krajem, byłabym -Brazylią
34.Gdybym była smakiem, byłabym -słodkim
35.Gdybym była sportem, byłabym -MMA,Bjj itp.
36.Gdybym była zapachem, byłabym -jaśminem
37.Gdybym była przedmiotem szkolnym, byłabym -Biologią
38.Gdybym była flagą, byłabym -flagą brazylijską
39.Gdybym była budynkiem, byłabym -domkiem jednorodzinnym
40.Gdybym była miesiącem, byłabym -majem
41.Gdybym była gumą do żucia, byłabym -Huba Buba
42.Gdybym była zabawką, byłabym - eee tu bez komentarza