Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

Witam Mam następujący problem w samochodzie jest uszkodzony sterownik zamontowany na pompie wtryskowej[typ pompy VP44] uszkodzone są tranzystory sterujące zaworem dawkowania. Proszę o informację o tych tranzystorach. Czyli jaki jest typ tranzystorów, które można tam zamienić.

Witam
Czy da się czymś zastąpić tranzystor w sterowniku pompy VP44 (ten w prawym górnym rogu na fotce poniżej)? Jeżeli tak to jak i czym. W tej chwili przepalił się jeden z drucików.

Jaka może być przyczyna uszkodzenia. Czy ew. podmiana sterownika może skończyć się ponownym uszkodzeniem tranzystora?

Uzwojenie zaworu ma ok. 0.2 Ohma, z informacji znalezionej w sieci wynika że to prawidłowa rezystancja, ale czy np może się zacinać mechanicznie co powoduje przeciążenie tranzystora sterującego.

http://obrazki.elektroda.net/91_1171487693.jpg


Witam
Czy da się czymś zastąpić tranzystor w sterowniku pompy VP44 (ten w prawym górnym rogu na fotce poniżej)? Jeżeli tak to jak i czym. W tej chwili przepalił się jeden z drucików.

Jaka może być przyczyna uszkodzenia. Czy ew. podmiana sterownika może skończyć się ponownym uszkodzeniem tranzystora?

Uzwojenie zaworu ma ok. 0.2 Ohma, z informacji znalezionej w sieci wynika że to prawidłowa rezystancja, ale czy np może się zacinać mechanicznie co powoduje przeciążenie tranzystora sterującego.

Ładne zdjecie :). Mysle ze powinno sie dac zamienic tylko nie wsadzisz go w to samo miejsce bo orginalnie jest hybryda. Moze da sie wyprowadzic na zewnatrz 3 kabelki i na pajaka zamocowac do jakiegos dyskretnego MOSA (o pradzie drenu powyzej 60A o jak najmniejszej rezystancji kanalu np BUK7508-55 lub IRFP064) na dodatkowym radiatorze. Zeby cos wiecej powiedziec trzeba by miernikiem pare pomiarow zrobic w tym sterowniku.
Co do ewentualnego zaciecia sie zaworu to bezposrednio nie powinno miec wplywu bo to nie jest silnik asynchroniczzny ktory w takim wypadku idzie na zwarciu. Jedyne co moze sie przytrafic to to ze komputer wykrywajac zly kat (lub czas bo nie wiem od ktorego zaworu to jest) wtrysku dluzej zacznie go wysterowywac. Mozliwe ze drucik sie spalil bo tranzystor padl i cewka byla ciagle zasilona pradem czego drucik na dluzsza mete nie wytrzymal (taki jednorazowy bezpiecznik)
Użytkownik otest edytował ten post 28 wrzesień 2007 - 08:33

Trafił mi na warsztat TDDI jak wiadomo to vp44. Oznaki padniętej pompy. Do refleksji skłania mnie jedna rzecz, w fordzie zadbali o układ paliwowy tzn nie ma połączonych przelewów do zasilania pompy w związku z czym nie jest wrażliwy na ewentualne nieszczelności. W razie rozszczelnienia się układu paliwowego mamy elektryczną pompkę w baku, która spelnia zadanie dokładnie takie samo jak serwisowa elektryczna pompka do odpowietrzania vectry, tylko że tutaj mamy to non stop. Efekt jest taki że nawet jeśli gdzieś mamy odrobinę powietrza (gdzie w VB nawet o tym nie wiemy) to zostanie ono usunięte w zaraz po przekręceniu stacyjki, ew. po chwili pracy.
Padło sterowanie wyprzedzeniem, czyli najprawdopodobniej elektrozawór lub tranzystor sterujący nim. Czyżby padanie pomp przez zapowietrzanie to była kolejna bajka, mająca maskowac bubel wypuszczony przez bosh-a?

Witam serdecznie. Trafił do mnie dziś klient z w/w sterownikiem w dłoni. Z rozmowy wynikało iż jakiś domorosły elektronik amator próbował solucji z tranzystorem, niestety sztuka ta mu się nie powiodła w wyniku czego odpadł pad lutowniczy niezbędny do podłączenia tranzystora. Stąd pytanie do kolegów, czy ktoś zna solucję na tego typu awarię lub jakiś "skrót" którym można ominąć uszkodzony pad. Jak do tej pory nie przytrafiło mi się to i wszystkie szły od strzału, i w takich chwilach trzeba odpukać w niemalowane. Niestety nie mam u siebie żadnego uszkodzonego sterownika PSG5 aby go pomierzyć i poszukać jakiejś solucji. Liczę na bardziej wtajemniczonych kolegów. Na poniższym foto zaznaczyłem który padł uległ destrukcji. Pozdrawiam


Raczej pompa padła (od strony elektronicznej), a jeżeli ten elektryk wymieniał tranzystor w sterowniku a nie jakiś przekaźnik to już tylko raczej regeneracja.
Znajdź kogoś kto ma sprzęt do diagnostyki pomp VP44, będziesz miał wtedy pewność czy pompa czy co innego.


dokładnie jak kolega wyzej

odczytaj błedy na sterze pompy

W jaki sposób montujecie tranzystor w sterowniku pompy? Miałem raz okazję poeksperymentować z uszkodzoną pompą, udało mi się ją uruchomić, ale mam pewne obawy aby umieścić tranzystor w środku. Wyprowadziłem go na zewnątrz i umocowałem na niewielkim radiatorze. Mimo wielkich starań wyglądało to niechlujnie i mało profesjonalnie Samochód śmiga już ponad miesiąc więc wszystko jest ok. ale na przyszłość wolałbym umieścić tranzystor wewnątrz. Bez radiatora tranzystor bardzo szybko nabierał temperatury - jaką rezystancję Rds(ON) mają Wasze tranzystorki? Czy sterownik można śmiało "podnieść" z pompy i robić na stole czy grozi to kalectwem pompy? Pozdrwaiam


Witam,
w mojej 320d 136 KM było to samo, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcą. Sterowniki wytrzymują około 200000 i wyłączają się. Mam pytanko, czy ktoś nie spotkał się z takim rozwiązaniem, żeby zamontować w miejsce naszej pompy VP44 z mechanicznym sterowaniem a elektronikę w.. w pi..u


Przepraszam , odgrzewam temat sprzed miesiąca .
Uszkodzenie układu sterowania pompy w modelu 320d jest dość często występującą awarią. Złośliwi mechanicy twierdzą że prędzej czy później naprawa pompy i jej sterowania czeka każdego użytkownika tego modelu. Poza tym czytając forum widać wyraźnie że prawidłowa diagnoza i naprawa stanowi kłopot wielu mechanikom , a tym samym często jest bardzo kosztowna .
Zazwyczaj pierwsza diagnoza to uszkodzony moduł elektroniczny ,a właściwie stopień sterujący (tranzystor mocy). Diagnoza co prawda słuszna , natomiast stanowi ona skutek , którego przyczyną jest nieprawidłowo działający (zacierający się) elektrozawór umieszczony w obudowie pompy .
Wymiana , lub naprawa samego modułu skutkuje kolejną awarią ... i tak w kółko!
W przypadku tego typu awarii naprawę należy zlecać tylko wyspecjalizowanym w naprawie urządzeń wtryskowych serwisom .
Pozdrawiam Serdecznie

Sprawa numer jeden czujnik obrotów wału, choć nawet jeśli poleci to i z czujnika obrotów pompy auto zapali choć będzie nierówno pracować, także raczej odpada w twoim przypadku.
temat jest taki czy kasuje ci sie immo, bo moze wysypala ci sie cewka przy stacyjce i nie odbiera sygnalu immo, ale to musisz pod kompem zobaczyc.
najczęściej jest to upalony tranzystor od nastawnika dawki wtrysku w sterowniku PSG5 pompy vp44. Nastawnik się zabrudził i w pewnym momencie stanął poszło przeciążenie i tranzystor szlag trafia. Okrutne ale to moje sugestie, oczywiście może być coś innego jeszcze, np brak komunikacji sterownika silnika i sterownika pompy po magistrali CAN, mógł wysypać się któryś z terminatorów no ale to rzadkość.

Z tych błędów które były to obstawiam że raczej nastawnik dawki wtrysku powiedział dowidzenia, świece żarowe były już kiedyś tam i przy okazji je odczytałeś. Nastawnik do wymiany , tranzystor do przelutowania, no ale to już pompiarz.
Choc moge sie mylic

" />U ciebie w samochodzie zapewne jest pompa vp44 i to mozliwe ze padla ci tak nagle (mialem w patrolu 3.0d to samo). Zdiagnozowanie jest pewne po podlaczeniu pod kompa. W pompie tej z czasem zaciera sie taki zaworek ktory steruje dawka ON i przez to ze coraz ciezej on pracuje przepala sie koncowka mocy (tranzystor). Z tego co pisal chyba Roger-Nysa to zaworek takowy nie wystepuje jako czesc zamienna i podczas regeneracji jest tylko polerowany, a tranzystor wymieniany i po regeneracji. Wpisz na youtube naprawa vp44 zobaczysz jak naprawiaja elektonike.

Tranzystor pompy VP44 padł! Jeśli masz aspiracje elektroniczne i potrafisz się posługiwać lutownicą to sam to zrobisz...jeśli nie to wyżygasz sporo kasy
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg
pozdr!
LUB co gorsza zaciął się tłoczek dawki paliwa i tutaj już jest nie ciekawie bo trzeba demontować pompe :/

mam E46 320D z 1999r przebieg 240tys pewnego dnia podczas jazdy auto zgaslo i teraz juz wogole nie zapali, rozrusznik kreci ale silnik nie zaskakuje, przypuszczam ze problem jest w pompie vp44 podobno sa one czestym powodem takich usterek, z racji takiej ze jestem mechanikiem i mam male doswiadczenie w diagnostyce podlaczylem interfejs K-line i uzylem programu CarSoft, pokazal mi on takie numery bledow: 05, 08, 10, 43 czy ktos moze ma liste bledow do tego rocznika? dokladnie co one oznaczaja, czytalem tez ze czesta przyczyna awari tych pomp vp44 jest przepalajacy sie tranzystor w sterowniku pompy, czy ma ktos wiecej informacji na ten temat? jakies schematy, zdjecia lub opisy ? bardzo prosze o pomoc

Witaj Koleżanko,
padł tranzystor sterownika pompy:
http://www.allegro.pl/item1078830695_st ... a_tdi.html

Sprawdź jeszcze wężyk paliwa OD zbiorniczka z filtrem paliwa DO pompy VP44. Nie powinno tam być żadnych pęcherzy powietrza, jeśli są masz możliwą przyczynę braku zapłonów.Możliwe także, że pompka niskiego ciśnienia w baku dogorywa lub jej filtr "SMOK" jest zanieczyszczony.

Kolejna sprawa z tym poziomem paliwa. Czytałem w literaturze fachowej, że VP44 przy niskim poziomie paliwa nie pozwala odpalić ze względów bezpieczeństwa dla niej. Spróbuj skalibrować wskaźniki...kolega miał tak że ładował full baku a pokazywało mu 3/4. Po kalibracji wróciło do normy. VP44 jest chłodzona i smarowana paliwem i nienawidzi zapowietrzenia i "kręcenia" na sucho.
Jak kondycja filtra paliwa??
Zapewne tłoczek który został przesmarowany to tłoczek dawki. Pamiętasz/widziałaś w jakim był stanie?? Jeśli był pościerany na ściankach to kaplica! Regeneracja VP44...
Pozdr! Łukasz

To teraz to albo tranzystor w pompie vp44, albo czujnik położenia wału. Przy usterkach tych też auta nie można odpalić. Przydało by się podłączyć pod kompa może coś więcej wyjdzie.

EDIT: Zapomniałem, że rozrusznik nie kreci, objawy, usterki, które wymieniłem mogą być wtedy, jeśli rozrusznik kręci. Jeśli u Ciebie nie kręci to może coś nie tak z rozrusznikiem?? bądź przewodami do niego? Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki?


To teraz to albo tranzystor w pompie vp44, albo czujnik położenia wału. Przy usterkach tych też auta nie można odpalić. Przydało by się podłączyć pod kompa może coś więcej wyjdzie.

EDIT: Zapomniałem, że rozrusznik nie kreci, objawy, usterki, które wymieniłem mogą być wtedy, jeśli rozrusznik kręci. Jeśli u Ciebie nie kręci to może coś nie tak z rozrusznikiem?? bądź przewodami do niego? Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki?


Jutro popatrzę co z tym bezpiecznikiem



Jak stacyjke masz na zaplon to przygaszaja ci sie kontrolki czy brak reakcji calkowity ?

Kontrolki nie przygaszają się