Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

Witam Mam następujący problem w samochodzie jest uszkodzony sterownik zamontowany na pompie wtryskowej[typ pompy VP44] uszkodzone są tranzystory sterujące zaworem dawkowania. Proszę o informację o tych tranzystorach. Czyli jaki jest typ tranzystorów, które można tam zamienić.

Witam
Czy da się czymś zastąpić tranzystor w sterowniku pompy VP44 (ten w prawym górnym rogu na fotce poniżej)? Jeżeli tak to jak i czym. W tej chwili przepalił się jeden z drucików.

Jaka może być przyczyna uszkodzenia. Czy ew. podmiana sterownika może skończyć się ponownym uszkodzeniem tranzystora?

Uzwojenie zaworu ma ok. 0.2 Ohma, z informacji znalezionej w sieci wynika że to prawidłowa rezystancja, ale czy np może się zacinać mechanicznie co powoduje przeciążenie tranzystora sterującego.

http://obrazki.elektroda.net/91_1171487693.jpg


Witam
Czy da się czymś zastąpić tranzystor w sterowniku pompy VP44 (ten w prawym górnym rogu na fotce poniżej)? Jeżeli tak to jak i czym. W tej chwili przepalił się jeden z drucików.

Jaka może być przyczyna uszkodzenia. Czy ew. podmiana sterownika może skończyć się ponownym uszkodzeniem tranzystora?

Uzwojenie zaworu ma ok. 0.2 Ohma, z informacji znalezionej w sieci wynika że to prawidłowa rezystancja, ale czy np może się zacinać mechanicznie co powoduje przeciążenie tranzystora sterującego.

Ładne zdjecie :). Mysle ze powinno sie dac zamienic tylko nie wsadzisz go w to samo miejsce bo orginalnie jest hybryda. Moze da sie wyprowadzic na zewnatrz 3 kabelki i na pajaka zamocowac do jakiegos dyskretnego MOSA (o pradzie drenu powyzej 60A o jak najmniejszej rezystancji kanalu np BUK7508-55 lub IRFP064) na dodatkowym radiatorze. Zeby cos wiecej powiedziec trzeba by miernikiem pare pomiarow zrobic w tym sterowniku.
Co do ewentualnego zaciecia sie zaworu to bezposrednio nie powinno miec wplywu bo to nie jest silnik asynchroniczzny ktory w takim wypadku idzie na zwarciu. Jedyne co moze sie przytrafic to to ze komputer wykrywajac zly kat (lub czas bo nie wiem od ktorego zaworu to jest) wtrysku dluzej zacznie go wysterowywac. Mozliwe ze drucik sie spalil bo tranzystor padl i cewka byla ciagle zasilona pradem czego drucik na dluzsza mete nie wytrzymal (taki jednorazowy bezpiecznik)
Użytkownik otest edytował ten post 28 wrzesień 2007 - 08:33

Trafił mi na warsztat TDDI jak wiadomo to vp44. Oznaki padniętej pompy. Do refleksji skłania mnie jedna rzecz, w fordzie zadbali o układ paliwowy tzn nie ma połączonych przelewów do zasilania pompy w związku z czym nie jest wrażliwy na ewentualne nieszczelności. W razie rozszczelnienia się układu paliwowego mamy elektryczną pompkę w baku, która spelnia zadanie dokładnie takie samo jak serwisowa elektryczna pompka do odpowietrzania vectry, tylko że tutaj mamy to non stop. Efekt jest taki że nawet jeśli gdzieś mamy odrobinę powietrza (gdzie w VB nawet o tym nie wiemy) to zostanie ono usunięte w zaraz po przekręceniu stacyjki, ew. po chwili pracy.
Padło sterowanie wyprzedzeniem, czyli najprawdopodobniej elektrozawór lub tranzystor sterujący nim. Czyżby padanie pomp przez zapowietrzanie to była kolejna bajka, mająca maskowac bubel wypuszczony przez bosh-a?


Witam,
w mojej 320d 136 KM było to samo, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcą. Sterowniki wytrzymują około 200000 i wyłączają się. Mam pytanko, czy ktoś nie spotkał się z takim rozwiązaniem, żeby zamontować w miejsce naszej pompy VP44 z mechanicznym sterowaniem a elektronikę w.. w pi..u


Przepraszam , odgrzewam temat sprzed miesiąca .
Uszkodzenie układu sterowania pompy w modelu 320d jest dość często występującą awarią. Złośliwi mechanicy twierdzą że prędzej czy później naprawa pompy i jej sterowania czeka każdego użytkownika tego modelu. Poza tym czytając forum widać wyraźnie że prawidłowa diagnoza i naprawa stanowi kłopot wielu mechanikom , a tym samym często jest bardzo kosztowna .
Zazwyczaj pierwsza diagnoza to uszkodzony moduł elektroniczny ,a właściwie stopień sterujący (tranzystor mocy). Diagnoza co prawda słuszna , natomiast stanowi ona skutek , którego przyczyną jest nieprawidłowo działający (zacierający się) elektrozawór umieszczony w obudowie pompy .
Wymiana , lub naprawa samego modułu skutkuje kolejną awarią ... i tak w kółko!
W przypadku tego typu awarii naprawę należy zlecać tylko wyspecjalizowanym w naprawie urządzeń wtryskowych serwisom .
Pozdrawiam Serdecznie


wlasnie takich sytuacji najbardziej sie obawiam gasnie i lipa i tylko laweta pozostaje. Co do przebiegu to niewiem ta pompa w roznych samochodach pad inaczej jedni mowia 200-300 drudzy ze do 500 nic sie nie dzieje wiec jest roznie. Udowodnione jest to ze gdy pada elektronika(tranzystor mosfet sterujacy praca zaworow w pompie) to w 90% przez zacierajacy sie tloczek zaworka(czytaj wyrobiony luz i stawia sie bokiem przycierajac sie) oczywiscie pod wplywem przebiegu tylko jakiego? zdania sa podzielone ;-(

A ja powie Tobie, że im mniej wiesz, tym lepiej śpisz!
Też miałem 320d z VP44 i na początku też się stresowałem, szczególnie po kupnie, gdy auto nagle traciło moc. Na szczęście trafiłem na uczciwego sprzedawcę, który pompę naprawił na swój koszt...u mnie właśnie zacierał się tłoczek. Na szczęście nie padła elektronika. Chyba, że padla a koles mi nic o tym nie powiedział...w każdy razie nie powiedziałbym, że ten tlozek przyciera sie wskutek przebiegu-moja miała 133 KKM gdy ją sprowadziłem, co na 8 letnie auto wydawało sie mało, lecz zostało potwierdzone u nas i w DE w BMW.
Powiem Tobie, że również jadę w te wakacje do Chorwacji, lecz nie 320d a 330i i też nie jestem pewien czy wróce...takie życie...ale kłade na to-jak coś ma się stać to się stanie-to tylko urządzenia mechaniczne.
Pozdrawiam