Dobry Nauczyciel — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

photo

Halo!! Wakacje już!! Kołobrzeg p. Chojnice jeździ!! Czekam na propozycje terminów i ew. trasy na zaliczenie tego przecudownego pociągu. Wartoby jakimś kolektywem się bujnąć...

Nie wiem jak to rozkładowo wygląda, ale może da się jeszcze przy okazji zaliczyć Szczecinek - Słupsk?


Twoim Przedmówcy natomiast pisali o okresie międzywojennym...

Wiem, dopisek o schyłkowym PRL-u zrobiłem dlatego, że moim zdaniem wizja tamtej knajpy, by nie powiedzieć speluny jeszcze bardziej kontrastuje z przedwojennymi kelnerami w białych rękawiczkach niż obecny pustostan czy co to tam teraz jest.

Dodać też należy, że ranga dworca w Chojnicach i Wejherowie przed wojną była na pewno większa niż obecnie, ponieważ w obu przypadkach były to pierwsze większe stacje zlokalizowane przy granicy państwa (dodatkowo Chojnice były dużym węzłem, w którym zbiegało się kilka ważnych linii kolejowych, w tym najkrótsza trasa z Berlina do Królewca, tzw. Ostbahn). Dysponuję rozkładem jazdy pociągów z 1926 roku, w którym znajdziemy np. pociąg relacji Braniewo-Wejherowo, że o międzynarodowych pociągach Berlin-Gdańsk-Berlin nie wspomnę.

Piątek 4 czerwca 2010 roku zapraszam wszystkich serdecznie jedziemy trasą Chojnice Bydgoszcz teren.
Zbiórka o godzinie 6:00 na Dworcu Głównym PKP w Bydgoszczy
Odjazd pociągu o godzinie 6:14 dojazd na miejsce około godziny 9:00
koszt pociągu 17pln plus rower (chyba, że są jakieś promocje o których na stronie nie piszą)
pożywienie na trasie ze własnym zakresie z jakimś dłuższym postojem jeżeli taki będzie potrzebny.

Z Chojnic ruszamy w stronę Bydgoszczy na rowerach.

Dystans: około 150-160km
Czas: zależy od tempa około 6-8godzin plus ewentualnie jakiś postój w Tucholi.

Zapraszam

Problem poruszyłem tutaj Tam macie podaną trasę jaka była. Ja tez jestem zły, że nawet w Toruniu nie podano żadnych informacji. Dla przypomnienia, poniżej trasa tego pociągu.

OD GODZ 8:00 RUSZA AUTOBUS SZYNOWY TZW P0CIAG ORKIESTROWY TRASA WOJEWODZTWO KUJAWSKO POMORSKIE

Rozkład jazdy pociągu:

GODZINA STACJA

7:17 (Toruń Tow. TrB)
7:53 (Bydgoszcz Wschód)
8:03 Bydgoszcz Gł.
8:45 Nakło n/Not.
9:25 Mrocza
10:20 Więcbork
11:00 Sępólno Kraj.
11:30 Kamień Kraj.
12:03 Chojnice
12:20 Żalno
12:40 Tuchola
13:05 Cekcyn
13:35 Lniano
14:00 Jastrzębie Pom.
14:30 Laskowice Pom.
14:50 Kozłowo - most przez Wdę
15:10 Pruszcz Pom.
15:38 Terespol Pom.
15:55 Świecie n/Wisłą
16:27 Terespol Pom.
16:44 Laskowice Pom.
17:05 Grupa


Zdaje się, że ostatnio przestały kursować pociągi na trasie Kościerzyna - Chojnice A już wcześniej Pruszcz Gd. - Kartuzy... nie napawa mnie to optymizmem
Parę lat temu zlikiwdowano połączenie Kartuzy-Lębork. W zasadzie co roku, tak gdzieś na wiosnę, pojawia się informacja o likwidacji kilkudziesięciu połączeń lokalnych... Weź na przykład zerknij na mapę Borów Tucholskich; poprzecinane to liniami kolejowymi wzdłuż i wszerz. A potem porównaj z obecnymi możliwościami przemieszczania się tam za pomocą kolei.... toż nóż w kieszeni sam się otwiera.

"Nie wiem na ile to realne, ale z kręgów zblizonych do władz Janowca Wlkp. pojawiły się przecieki, jakoby po wejściu duńskich szynobusów Arriva miała zamiar uruchomić przewozy na trasie Gniezno - Nakło w sile 5 par." pl.misc.kolej

Swoją drogą ciekawe info, tylko pytanie na ile prawdziwe?! Jeśli miałoby już dojść do uruchomienia tych pociągów to zdecydowanie w relacji Gniezno-Chojnice tymbardziej, iż Arriva przygototwywuje się również do obsługi pociągów na trasie Nakło-Chojnice, która w znacznej części biegnie terenami województwa kujawsko-pomorskiego niż odcinek Gniezno-Nakło. Dlatego coś mi się wydaje, że ważnym elementem byłoby w tym przypadku dogadanie się samorzadów w tej sprawie. Swoją drogą idea przednia. W znacznym stopniu udogodniłoby to podróż przede wszystkim uczniom i osobą pracującym w Gnieźnie i dałoby odmienną alternatywę niż PKS i własne auto. Pozostaje tylko pytanie jaka jest prędkość szlakowa na tym odcinku?! Co myślicie o tym pomyśle?

Przewozy Regionalne uruchomią na wakacje 112 dodatkowych połączeń, w tym 16 międzywojewódzkich pociągów InterRegio i 96 pociągów regionalnych. Wiele z nich będzie jeździć nad morze. Sezonowymi pociągami będzie można dojechać z Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia do Świnoujścia oraz z Poznania, Sieradza i Łodzi do Trójmiasta.
Przewozy Regionalne uruchomią też dodatkowe pociągi weekendowe, np. z Poznania do Kołobrzegu, ze Szczecina do Świnoujścia, czy z Gdyni nad jeziora kartuskie. Także nad morzem na wakacje wracają typowo sezonowe połączenia do kurortów. Pociągi pojadą na trasach Gdynia - Hel, Lębork - Łeba, Słupsk - Ustka oraz Koszalin - Mielno. Więcej pociągów będzie z Wysokiej Kamieńskiej do Kamienia Pomorskiego, z Gdyni do Kościerzyny oraz z Tczewa do Chojnic.
Jak poinformował PAP rzecznik Przewozów Regionalnych Piotr Olszewski, w wakacje codziennie jeżdżą pociągi z Warszawy do Zakopanego oraz z Częstochowy do Wisły.

- Od soboty, 3 lipca, będą jeździć nasze pociągi ze Szklarskiej Poręby do czeskiego Korzenowa. Trasa Kolei Izerskiej przez Jakuszyce i Harrachow jest bardzo malownicza, ale przez ostatnie 60 lat była niedostępna dla turystów. Teraz jest wyremontowana i codziennie będzie nią jeździło dziesięć pociągów w obie strony - powiedział rzecznik.

Dowód na to, że jak się chce, to można.

Od wczoraj pociągi trójmiejskiej SKM dojeżdżają do Prabut i Iławy. Więcej pociągów SKM dojeżdża także do Elbląga

Na trasie Iława - Prabuty - Trójmiasto jeździ osiem nowych pociągów SKM (po cztery w każdym kierunku). Cztery żółto-niebieskie kolejki dojeżdżają także od wczoraj do Elbląga.

- Nowe pociągi w tych kierunkach umożliwią dojazd do pracy na godz. 6 do Trójmiasta i Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tczewie. Dzięki nim można będzie po godz. 22 wrócić z Trójmiasta i Tczewa do położonych na południu województwa miejscowości - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.

SKM informuje też, że nowe pociągi umożliwiają dogodne przesiadki na pociągi innych kolejowych spółek: PKP InterCity i PKP Przewozy Regionalne. - Dzięki temu znacząco polepszy się oferta całej Grupy PKP w regionie. Dotyczy to zwłaszcza podróżnych z Chojnic, Malborka, Iławy i Elbląga - dodaje Wróblewski.

Co się przyda z linii Złotów - Pruszcz

Gazeta Pomorska, 22 stycznia 2008

KRAJNA. Rozmowy z koleją
Co się przyda z linii Złotów - Pruszcz

Władze PKP widzą sens w utrzymywaniu linii kolejowej Chojnice - Nakło, ale druga linia na Krajnie Złotów - Pruszcz jest skazana.

A jej części to łakomy kąsek nie tylko dla złodziei złomu, ale i dla samorządowców. Linią Złotów-Pruszcz od kilkunastu lat pociągi nie jeżdżą. Tam, gdzie jeszcze nie ukradziono torów, szyny i podkłady porosły zielskiem. I tylko po nasypach i budynkach poznać, że tędy kiedyś jeździły pociągi.

W środę władze Więcborka i Sośna rozmawiały z dyrektorem Ryszardem Badziągowskim na peronie trzecim bydgoskiego dworca, gdzie mieści się siedziba PKP Nieruchomości, o losie m.in. budynków wzdłuż linii Złotów - Pruszcz.

Dla gmin na tej trasie cenne są nie tylko budynki, choć dworce w Sypniewie, Sośnie i Więcborku można by przejąć i ewentualnie sprzedać czy przerobić na mieszkania. Znacznie atrakcyjniejsze są jednak torowiska i grunty. Więcbork marzy o torowisku pod obwodnicę, a także o tłuczniu, którym wysypana jest cała linia. - To znakomity materiał na remonty dróg - mówi burmistrz Paweł Toczko. - Zależałoby nam na przejęciu linii, bo wtedy moglibyśmy pomyśleć o demontażu wiaduktu za Sypniewem, pod którym nie mieszczą się tiry.

W Więcborku chcą też gruntu przy dworcu. Ul. Złotowska aż do 600-lecia wymaga wyregulowania, ale kawałek od skarpy aż do os. Łopiennik należy do PKP. - Mamy deklarację powiatu, marszałka Całbeckiego, że będzie wspierać nasze zamiary - mówi Toczko. - Oby tylko PKP Nieruchomości działało szybciej.

Zakładam nowy temat, choć chyba w kilku wątkach o tym było, ale zdaje się, że tym razem Arriva podchodzi do tematu całkiem serio

Pierwsze połączenie dalekobieżne Arriva PCC

Polsko-brytyjskie konsorcjum Arriva PCC chce stworzyć pierwsze połączenie dalekobieżne. W wakacje prawdopodobnie będzie można pojechać szynobusem z Bydgoszczy na Półwysep Helski. Szynobus wyjeżdżałby z dworca głównego w soboty i niedziele rano, a wracałby wieczorem. Ostateczna decyzja o wakacyjnej trasie zapadnie w kwietniu.

Oferta Arrivy skróciłaby znacznie czas przejazdu. Cena biletu na Hel wynosiłaby ok. 30 zł i byłaby nieco wyższa niż pociągiem osobowym z przesiadką w Gdyni, który kosztuje obecnie 26 zł, a tańsza niż pospiesznym bezpośrednim - 43 zł.

Damian Grabowski, wiceprezes Arrivy PCC, potwierdza, że firma ma plany uruchomienia w wakacje weekendowego połączenia na Hel. Pociąg miałby kursować z Torunia lub Bydgoszczy, przez Kościerzynę do Gdyni i dalej na półwysep. Aby jednak pociągi dojechały tam w te wakacje, samorządy województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego musiałyby dopłacić przewoźnikowi ok. 100 tys. zł. Na razie za wcześnie mówić, jaką dotację Arriva mogłaby otrzymać. Zarówno w woj. kujawsko-pomorskim, jak i na linii z Grudziądza do Malborka, obecnie dostaje 12,93 zł za każdy przejechany kilometr.

Problemem może być „wciśnięcie” pociągu Arrivy na bardzo obciążoną jednotorową linię helską. Jednak Zakład Linii Kolejowych w Gdyni uspokaja twierdząc, że istnieje możliwość dołożenia jeszcze nawet trzech kursów dziennie w każdą stronę.

Konsorcjum Arriva PCC od grudnia 2007 r. prowadzi ruch na liniach niezelektryfikowanych w woj. kujawsko-pomorskim, jej pociągi dojeżdżają też do Chojnic i Czerska. 1 marca br. pociągi prywatnego przewoźnika wjeżdżają znacznie głębiej na teren woj. pomorskiego, pojawiły się bowiem na linii Grudziądz - Kwidzyn - Malbork.

Na trasach Arrivy kursują szynobusy SA106 dzierżawione od urzędu marszałkowskiego, a także należące do Arriva International nowoczesne szynobusy SA134 oraz pojazdy typu MR/MRD, które zostały poddane gruntownej modernizacji wykonanej przez kolejowe warsztaty w Niemczech.

Rynek Kolejowy